دست خط آریا عظیمی نژاد برای مرحوم کریمحانی / ای شاه پناهش بده!


ساعت: 10:19
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877480

آریا عظیمی نژاد آهنگساز نمایش «آمدم ای شاه پناهم بده» همزمان با درگذشت محمدعلی کریم هانی خواننده این اثر ماندگار خاطرات کوتاهی را منتشر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آریا عظیمی نژاد آهنگساز و آهنگساز اثر ماندگار «آمدم ای شاه پناهم بده» ساعاتی پس از انتشار خبر درگذشت محمدعلی کریم هانی، مداح و پیرغلام متنی را در قالب خاطره ای منتشر کرد. اهل بیت (ع) منتشر شد.

در متن آریا عظیمی نژاد آمده است:

«ساکتم، انگار حنجره ام فلج شده، انگار صدایم را از دست داده ام. معلم کریم هانی به استادش پیوست. دارم میام. بیا، پادشاه، به او پناه بده.

محمدعلی کریم هانی خواننده پیشکسوت و مداح آثار مذهبی کشورمان که در سال های اخیر با اجرای قطعه «برای حفظ شاه آمدم» به مناسبت مقام شامخ امام هشتم در بین مردم شناخته شد. حضرت رضا (ع) شامگاه 30 خرداد، مدتها دار فانی را وداع می کند.

محمدعلی کریم هانی از پیشکسوتان موسیقی آیینی کشورمان است که در سال 1329 در قزوین به دنیا آمد. سال ها بعد به پاس تجربیات ارزنده اش در عرصه های مختلف مداحی و خوانندگی، آهنگ «آمدم ای شاه پناهم بده» را با آریا عظیمی نژاد تولید کرد. اثری که در تجلیل از مقام شامخ امام رضا (ع) خلق شده و پس از پخش به یکی از ماندگارترین سرودهای مذهبی درباره شخصیت والای امام هشتم شیعیان تبدیل شده است.

آلبوم «ساقی» به آهنگسازی آریا عظیمی نژاد از آثار ماندگار مرحوم کریم هانی است که در رثای حضرت سیدالشهد منتشر شد و منجر به تولید و پخش آثاری شد که با استقبال شدید مردم مواجه شد. مردم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید