دعاوی قانونی و مشروع

جایگاه والای علم در اسلام

وی افزود: اگر به آیات و روایات نگاه کنیم، می بینیم که آیات متعددی در حوزه علم، علم و دانش آورده شده است. اولین آیه ای که جبرئیل بر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نازل کرد «قرائت» بود، بنابراین در هیچ مکتبی به اندازه اسلام و جهان بینی اسلام از ارزش علم صحبت نمی شود و اگر اسلام معلم را گرامی می دارد به خاطر این است که جایگاهی که او بر علم می گذارد.

انتظار از نماینده گچساران و باشت

صالح پور ادامه داد: دوست داریم مسئولان کشوری گران قیمت در این آیین حضور داشته باشند تا برخی مطالب را شفاف تر بیان کنیم. امید این بود که این جلسه با حضور نماینده شهرستان برگزار شود و انتظار می رفت در این چند سالی که از عمر پر برکت انقلاب می گذرد آنچه را که مقام معظم رهبری در مورد جایگاه علم و دانش و مقام معظم رهبری فرمودند بیان کنند. معلم، حاکمانی که باید در دولت و بدنه سیاسی تصمیم بگیرند، این چیزها را شنیده و عملکرد خود را به این چیزها تشبیه کرده اند.

یادداشت های رهبر انقلاب درباره مقام معلمی

وی گفت: رهبرانقلاب در اکثر سخنان خود درباره جایگاه معلم گفته اند که معلم در زندگی دغدغه و غم نداشته باشد. معلم به داشتن مقام علم و دانش مفتخر است و در هیچ فرهنگ و مکتبی به اندازه اسلام رعایت حقوق و جایگاه معلم رعایت نشده است و این جامعه است و معیار کار شایسته را به نوجوانان و نوجوانان منتقل می کند. جوانان

نگاه دولت به آموزش و پرورش باید تغییر کند

سرپرست معاونت توسعه و برنامه ریزی بخشداری ادامه داد: اما چرا شاهد چنین اتفاقاتی در جامعه هستیم که دلیل اصلی این است که مسئولان آموزش و پرورش را نهادی سرمایه ای می دانند نه نهادی مصرف کننده و اعتراض می شود. که در جامعه ما خیلی ها هستند که می گویند چون معلمان زیاد هستند، اضافی هستند که این یک تصور غلط است.

پایین بودن سرانه دانش آموزان در کشور

صالح پور گفت: یکی دیگر از مواردی که کارکنان باید نگاه خود را نسبت به آموزش و پرورش تغییر دهند این است که بودجه ای که اختصاص می دهند برابر با عملکرد و فعالیت هایی باشد که آموزش و پرورش انجام می دهد موضوعی به نام سرانه دانش آموزی در دنیا این سرانه است. 450 دلار برای هر دانش آموز که در کشور ما 150 دلار است و واقعاً کمی لطف در این زمینه.

وی ادامه داد: بدیهی است بودجه آموزش و پرورش 11 درصد کل بودجه کشور است در حالی که زمانی 21 درصد از بودجه کشور صرف آموزش و پرورش می شد که برای راه اندازی سامانه بزرگی با نزدیک به 20 میلیون دانش آموز بودجه کافی در نظر گرفته نشد. «از نظر رشد و تعالی دانش آموزان و همچنین تحصیل نباید از او انتظار زیادی داشت.

سرپرست معاونت توسعه و برنامه ریزی بخشداری افزود: بنابراین نگاه ها به آموزش و پرورش باید تغییر کند. نیروهای آموزشی اکثراً تحصیلات عالی دارند، اما می بینیم که در مقایسه با جمعیت سایر مؤسسات واقعاً به آنها نیاز دارند. یکی از کارهایی که دولت باید انجام دهد توجه به مشکلات و معیشت فرهنگیان است که می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد.

کمبود مدرسه در مدارس روستایی

صالح پور گفت: تجهیزات و کارایی امکانات مدارس مهم است امکانات نرم افزاری و سخت افزاری در مدارس استان بسیار ضعیف و بسیاری از امکانات فرسوده است، تراکم دانش آموزان در هر کلاس نباید از 30 نفر بیشتر شود و در برخی مناطق استان دچار مشکل می شود. بالاتر از این تعداد به دلیل کمبود فضای آموزشی.

ساختمانی که با جشن رستاخیز مرتبط است!

وی افزود: گاهی اوقات امکانات و فضاهای فیزیکی در مدارس ما جوابگوی نیاز دانش آموزان نیست و بسیاری از مدارس ما مربوط به دوران قبل از انقلاب است و این ساختمان قدیمی آموزشی در روستا مربوط به دوران مبعث است.

صالح پور ادامه داد: بنابراین این را می گویم چون آنچه نظام اسلامی گفته با شرایط فعلی آموزش و پرورش همخوانی ندارد، می گویم حداقل دولت به چنین شرایطی احترام می گذارد که تربیت و پرورش قاعده ای است که باید به آن توجه شود. .

سرپرست معاونت توسعه و برنامه ریزی بخشداری گفت: نکته دیگر برگزاری برنامه هایی است که مشارکت اولیای دانش آموزان را در فضای آموزشی افزایش دهد و بحث های هیئت مدرسه را به طور کلی گسترش دهد تا جامعه پیشرفت کند. آموزش دیده می شود و شاخص هایی که در دنیا وجود دارد، اگر در مواردی پیش رو باشد، مربوط به نگاه آنها به آموزش و علم است.

آخرین اطلاعیه رتبه بندی معلمان استان

وی افزود: در صورت تامین نیازها و الزامات قانونی و مشروع آموزش و پرورش، بسیاری از این مشکلات نیز قابل حل است. می دانید که این موضوع رتبه بندی در مجلس تصویب شد و سپس به دولت رفت و آیین نامه ای برای اجرای احکام به آموزش و پرورش ارسال شد که در مورد آموزش و پرورش استان ها و شهرستان ها نظر داده شد و در نهایت با ایراداتی که وجود داشت نظراتی ارائه شد. فرستاده شد . احکام در انتظار است.

دعاوی قانونی و مشروع

صالح پور گفت: البته این بحث رتبه بندی در پنج دسته ساماندهی شده و هر یک از معلمان محترم در این دسته از مشاغل قرار خواهند گرفت. اما بحث رتبه بندی به معلمان بازنشسته تعلق نخواهد گرفت.

در پشت صحنه معلمان در خیابان جمع می شوند!

وی در پایان تصریح کرد: پس اگر قرار است جست و جو و جست و جو داشته باشیم باید در چارچوب قانون باشد. اگر فردی در خیابان شعار می دهد، ممکن است افرادی در پشت صحنه باشند که پرونده ها را به طرف مقابل هدایت کنند، بنابراین انتظار می رود مطالبات را در چارچوب قانون پیگیری کنیم، هرچند دولت نیز برای تجمیع این پرونده ها تلاش می کند. نهایی شدن رتبه بندی و این دو نیاز دارد که هم بحث تصادف ثابت و هم بحث رتبه بندی معلمان به موقع انجام شود.

اجرای سرود، موسیقی سنتی، بیان دانش آموزان برگزیده مسابقات فرهنگی هنری، افتتاحیه 10 جلد کتاب تالیف فرهنگیان شهرستان و همچنین تجلیل از معلمان نمونه و برگزیدگان مسابقات و رویدادهای فرهنگی کشور از دیگر برنامه های این آیین بود. .

عکس های این آیین را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید