دعای شما در کرملین بسیار مهم بود

ساعت: 12:52
تاریخ انتشار: 1400/10/30
کد خبر: 1802089

رئیس جمهور با اشاره به حمله افراطی به اسلام گفت: ما مسلمانان باید نسبت به جریان تکفیری حساس باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری روسیه روز پنجشنبه در دیدار با راویل عین الدین، رئیس شورای مفتی روسیه، با اشاره به روابط حسنه گفت: این سفر نقطه عطفی در روابط اقتصادی، سیاسی و به ویژه فرهنگی دو کشور خواهد بود. بین ایران و روسیه

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: برای جمهوری اسلامی ایران روابط با مسلمانان روسیه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یکی از ویژگی های روسیه این است که پیروان ادیان الهی و ابراهیمی با اعتقادات خود در کنار هم زندگی می کنند.

آیت الله رئیسی با تاکید بر جایگاه والای مسجد در اسلام خاطرنشان کرد: مساجد مرکز ارتباط مسلمانان، کانون عبادت خداوند، محل آگاه سازی مردم در مسائل و محل ایجاد امید و ناامیدی بسیاری در مسجد است. امید می شود.»

وی گفت: آنچه امروز در کنار الحاد و الحاد جای نگرانی دارد، بحث افراط و تفریط است. افراط گرایی و تکفیر ضربه سختی به مسلمانان زد. عده ای به نام اسلام و لا اله الا الله به دین خدا آسیب رسانده اند و ما باید نسبت به جریان تکفیر حساس باشیم. موضع ما و روسیه در سوریه نه در مقابل کفار، بلکه علیه عامل استکبار و رژیم صهیونیستی بود.

وی همچنین دعوت رئیس شورای مفتیان روسیه برای بازدید از مسجد جامع مسکو را پذیرفت و بر جلوگیری از انحرافات در بین مسلمانان تاکید کرد.

راویل عین الدین، رئیس شورای مفتیان روسیه گفت: ما درک می کنیم که دیدار شما با رئیس جمهور روسیه چقدر مهم است و این دیدار برای مسلمانان روسیه بسیار مهم است. دعای شما در کرملین بسیار نمادین و قابل توجه بود و فنلاند به من گفتند که این برکت به کرملین رسیده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید