دفاع تمام قد اسکوچیچ پیشکسوت فوتبال ایران

دفاع تمام قد اسکوچیچ پیشکسوت فوتبال ایران

ناصر ابراهیمی فوتبالیست باتجربه ایرانی در گفت وگویی به تشریح مشکلات و موضوعات مربوط به تیم ملی پرداخت. حرفه های جدید ابراهیمی را در ادامه می خوانید:

* صعود تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی دل هواداران و علاقمندان به فوتبال را به وجد آورده و این شور و شوق در حال ورود به زندگی اجتماعی مردم است. اینکه ما در چه گروهی هستیم یا در گذشته چه اتفاقی افتاده است و به کدام سمت خواهیم رفت، بحث فنی است که نیاز به جلسات تخصصی و میزگردهایی با کارشناسان مربوطه دارد، اما اگر بخواهیم در جام جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم باید قدردان باشیم. این مواقع چون اگر این فرصت از دست برود قابل جبران نیست

* در شرایطی که در آن قرار داریم باید نکات مهمی را در نظر بگیرید. اولین و مهم ترین نکته این است که با توجه به زمان باقی مانده تا شروع جام جهانی، امکان جابه جایی سرمربی تیم ملی وجود ندارد و باید همراه اسکوچیچ به قطر برویم. اگر بهترین مربی دنیا قبول کند و شرایط مالی ما اجازه دهد، نمی تواند تیم را برای این مسابقات آماده کند، چون زمان کافی نیست و باید با قبول این شرایط راهی جام جهانی شویم.

* نکته دوم این است که خدماتی که کیروس دریافت کرد را هم باید به اسکوچیچ بدهیم. برگزاری اردوهای مناسب برای آماده سازی تیم ملی باید در دستور کار مسئولان فدراسیون فوتبال قرار گیرد. فراموش نکنیم کیروف و تیمش چه امکاناتی داشتند و حالا باید همین فضا را در اختیار اسکوچیچ قرار دهیم تا بازیکنان با شرایط خوبی آماده حضور در این رقابت ها شوند.

* بازی های دوستانه مناسب با تیم های صاحب سبک یا در شرایط مشابه باید در برنامه تیم ملی باشد. اگر قرار است با تیم هایی مانند سوریه، عمان یا تیم های درجه دو و سه آسیا و جهان بازی کنیم، باید بدانیم که هیچ سودی برای تیم ملی نخواهد داشت و بهتر است تیم های مطرحی را به میز مذاکره جذب کنیم. بازی های دوستانه

* واقعیت این است که بازیکنانی که به تیم ملی می آیند به شدت از حضور در باشگاه و تیم خود خسته شده اند. همه بازیکنان باید یک ماه استراحت ریکاوری را به همراه خانواده خود دریافت کنند تا با روحیه و انگیزه مضاعف برای جام جهانی آماده شوند. به هر حال باید قدر این شرایط و زمان ها را بدانیم و با برنامه ریزی و اصرار بر حق، تیم ملی فوتبال ایران را در بهترین شرایط برای آماده سازی و رویارویی با رقبای جهانی فرستاد.

دیدگاهتان را بنویسید