دلار در یک سال و نیم اول دولت روحانی و رئیسی چقدر گران شد؟

دلار در یک سال و نیم اول دولت روحانی و رئیسی چقدر گران شد؟

این در حالی است که در یک سال و نیم اول دولت سیزدهم قیمت دلا رشد 50 درصدی داشت و مهمترین وعده های این دولت معطوف به اقتصاد بود.

اقتصاد ایران روزهای سختی را پشت سر می گذارد. مانور مخالفان دولت روحانی بر روی مسائل اقتصادی در سال های پایانی دولت روحانی نشان داد که برای مشکلات اقتصادی راه حلی وجود دارد و دولت دوازدهم قادر به حل این مشکلات نیست.

در انتخابات ریاست جمهوری، یکی از رئیس جمهورها قول داد که معیشت مردم را به برجام گره نزند. پس از آن وزیر صامت وعده دلار زدایی و کاهش وابستگی به دلار را در دستور کار قرار داد اما در نهایت نه تنها معیشت مردم بهبود نیافت، بلکه افزایش تورم زمینه را برای افزایش چشمگیر قیمت دلار فراهم کرد. ارز و افزایش قیمت ارز مجددا قیمت ارز را افزایش داد اقلام مصرفی را تحت تاثیر قرار داد.

بررسی وضعیت قیمت ارز در یک سال و نیم اول دولت سیزدهم در دوره ریاست جمهوری روحانی و یک سال و نیم اول دولت یازدهم در دوره ریاست جمهوری نشان می دهد که دولت سیزدهم با رشد فزاینده ای مواجه است. دوره تبادل

دولت روحانی در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که ایران با تحریم های گسترده مواجه بود و تغییر جهت گیری دولت و تلاش برای تنش زدایی و حل مشکلات ایران با سایر کشورها در دستور کار دولت قرار گرفت.

نکته اینجاست که در ماه های ابتدایی دولت یازدهم قیمت ارز حتی روند نزولی داشت اما به تدریج تثبیت شد. قیمت دلار از 3180 تومان در مرداد 1391 به 3387 تومان در آذر 1392 رسید. قیمت ارز در مرداد 1400 به 25600 تومان رسید و در آذر 1401 به 38408 تومان رسید. قیمت ارز به بیش از 43 هزار تومان رسید. بهمن ماه و هر دلار در کمتر از دو ماه نزدیک به هفت هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید