دلایل کوتاهی عده ای در یاری امام حسین (ع)


ساعت: 11:09
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887569

سخنگوی هیئت خادم الرضا(ع) به تشریح ریشه های عدم همراهی برخی افراد با امام حسین(ع) در حماسه کربلا پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش قم فردا حجت الاسلام والمسلمین هادی الیاسی در مراسم عزاداری شب پنجم محرم الحرام توسط هیئت خادم الرضا(ع) که در ورزشگاه شهید حیدریان قم برگزار شد، با اشاره به ناکامی گفت: برخی از مردم برای همراهی با امام حسین (ع) در حماسه کربلا یکی از دلایلی که ما در کنار ولی و امام زمان نیستیم محاسبات مادی است و شیطان همیشه ما را از فقر می ترساند تا به آن پایبند نباشیم. واقعیت.

وی افزود: اگر قانون رزق و روزی را بدانیم می دانیم چه کار کنیم و از چه کارهایی پرهیز کنیم. مثلا خداوند می فرماید گناه باعث کم شدن رزق می شود.

این استاد حوزه با تاکید بر ضرورت استغفار برای افزایش رزق و روزی خاطرنشان کرد: امیرالمومنین(ع) به فردی که به کمبود رزق خود افتخار می کرد فرمودند که استغفار نکن.

وی افزایش نعمت از طریق شکر را یک قانون الهی می داند و می گوید: این قانون در قرآن کریم به صراحت بیان شده است. چون من از شما سپاسگزارم.

حجت الاسلام والمسلمین الیاسی شکرگزاری را عامل افزایش نعمت می داند و بیان می کند: انباشت ثروت و وابستگی به آن یکی از عوامل اصلی کاهش نعمت های الهی است.

وی با اشاره به ضرورت کمک به نیازمندان افزود: اگر به راحتی و با بی تفاوتی از فقرا و نیازمندان عبور کنیم و از رحمت خودداری کنیم، نباید انتظار افزایش روزی داشته باشیم.

این کارشناس مذهبی گفت: اگر نمی خواهیم از آینده ترسی نداشته باشیم باید احکام الهی را بشناسیم و به آن عمل کنیم.

سرانجام فرمود: «حیرالامان، امان من الله»; اگر کسی بخواهد خود را از عذاب خدا نجات دهد باید امام خود را یاری کند و این جز با علم به احکام خدا و دست کشیدن از دنیا محقق نمی شود.

مراسم عزاداری هیئت و کانون خادم الرضا(ع) از شب اول محرم به مدت ده شب از ساعت 21 با مداحی کربلایی حسن عطایی و حاج سید رضا تدلادار و با حضور برادران برگزار می شود. و خواهران در ورزشگاه شهید حیدریان قم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید