دلیل اصلی جدایی این فرد محبوب از استقلال

دلیل اصلی جدایی این فرد محبوب از استقلال

حمید سجادی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص دریافت دومین کارت زرد خود از شورای اسلامی گفت: سوال و نظارت حق نمایندگان مجلس است. سوالی که مطرح شد در مورد ورزش حرفه ای، استقلال و پرسپولیس بود که قبلاً توضیحات کارشناسی و جامعی به نمایندگان مردم داده شده و من در مجلس پاسخ دادم، اما رای که دادند به این معنی است که از پاسخ ها قانع نیستند و وجود دارد. هیچ مشکلی با آنها نیست نوع سوال به گونه ای بود که 90 درصد آن متوجه این فدراسیون ها به خصوص فدراسیون فوتبال بود. من بارها گفته ام که فوتبال امروز دنیا نیاز به استانداردسازی دارد و فوتبال ما نیازمند تحول و نوسازی است و نیاز به تغییر مدیریت دارد. نگاه ما به فوتبال باید تغییر کند.

وی ادامه داد: بخشی از سوال این بود که چرا در رابطه با پرونده مربیان خارجی جریمه می شویم؟ ورزشکاران پاسخ این سوال را می دانند. جریمه های سنگینی داریم که بخشی از آن مربوط به تراکنش های بانکی است. در صورت تأخیر در پرداخت ها در خصوص ورود مربیان و بازیکنان خارجی به ایران، طبق قوانین فیفا می توانند شکایت کنند و حتی مبلغ قرارداد خود را با جریمه دریافت کنند. سوال بعدی به قانون پولشویی برمی گردد. اگر از منابع مختلف پولی به حساب شخصی واریز شود مربوط به پولشویی است.

وی ادامه داد: به دلیل تحریم نمی توانیم تراکنش های بانکی داشته باشیم. شما در حال بررسی پرونده استراماچونی هستید، چرا او ایران را ترک کرد؟ در آن زمان از صرافی های مختلف شروع به واریز به حساب این مربی کردند. گفت به پولشویی متهم می شوم و ایران را ترک کردم. ما به خاطر تحریم نمی توانیم پول بازیکن و مربی خارجی را بدهیم و او می رود شکایت می کند. پول نقد پذیرفته نمی شود.

سجادی با بیان اینکه البته در زمان من این اتفاق برای مربی خارجی نیفتاده است، اما با این وجود این سوال از من پرسیده شد و گفت: من وزیر هستم و باید جواب بدهم اما شما می توانید تصاویر مجلس را ببینید تا یک نفر بخواهد. گوش کنید و احترام به پاسخ وزیر موضوع دیگری است.

وزیر ورزش درباره پرونده استقلال و پرسپولیس نیز گفت: پرونده این دو باشگاه از سال 1395 شروع شد و این پرونده ها را تکمیل کردیم. چهار دلیل بدهی به مربیان و بازیکنان، بدهی مالیاتی، حق پخش و مالکیت مشترک باعث محرومیت این دو باشگاه شد که این دو باشگاه را یکی یکی حل کردیم و تحریم شدند اما حالا برای حضور دوباره در آسیا باید یک بار حسابرسی شوند. . ما کار را برای آنها انجام می دهیم که اگر بازنگری انجام شود باز هم مشکلی پیش نیاید.

وی درباره وام جوانان نیز گفت: به نظر من باید موضوع وام جوانان با جدیت پیگیری شود. اکنون مبلغ این وام 150 میلیون تومان است. حتما پیشنهاد و طرح مکتوب را به شورای دولت ارائه خواهم کرد و حاضرم در این باره با اعضای شورای دولت صحبت کنم. دلایل خود را به رئیس جمهور نیز ارائه خواهم کرد. این وام باید طبق شرایط روز باشد. شروع زندگی با دو وام 150 میلیون تومانی می تواند سخت باشد و فکر می کنم حجم وام برای جوانان افزایش یابد. امیدوارم طرح من به تصویب دولت برسد و اجرایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید