دلیل اصلی نوشتن بیانیه تیم، قضاوت های موثر بود


ساعت: 14:16
تاریخ ارسال: 1301/05/13
کد خبر: 1887888

در صورت اعمال قوانین فیفا و AFC، نوشتن بیانیه کاهش می یابد.

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس گفت: دلیل اصلی بیان من در لیگ فصل گذشته تصمیمات متفاوت بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ افشین پیروانی مدیر تیم فوتبال پرسپولیس پس از برگزاری سمینار آموزشی دستیاران اجرایی و مدیران تیم های لیگ برتری گفت: این جلسه هماهنگی به دعوت سازمان لیگ برگزار شد. یک سری از دوستان آمدند و یک سری از دوستان نیامدند. فکر می کنم کسانی که نیامدند قوانین را می دانستند و البته به ما مربوط نیست. آمدیم چون دعوت شده بودیم. این جلسه تا اینجا به خوبی پیش رفته است و عمده موضوعاتی که معمولا مدیران باشگاه با آن سروکار دارند، مطرح شده است. در نهایت بحث پزشکی و داوری مطرح شد که جلسه خوبی بود. انشاالله با این لیگ که در پیش داریم و بحث هایی که انجام شده می توانیم لیگ خوبی داشته باشیم.
وی ادامه داد: در مورد تغییر قانون فقط بحث آفساید بود که برخی قوانین تغییر کرده بود. بحث آنها این بود که در گذشته اگر بازیکنی آفساید بود و توپ به او می رسید آفساید بود اما حالا می گفتند اینطور نیست و اگر بازیکن توپ را در اختیار داشت و پاس می داد آفساید بود. اگر پاس اشتباهی داده شود یا ضعف فنی مدافع وجود داشته باشد و به مهاجم برسد، آفساید اعلام نمی شود.
افشین پیرانی درباره بیانیه نویسی در لیگ برتر گفت: بیانیه نویسی چند سالی است که در لیگ برتر کشورمان مد شده است و تعدادی برای احقاق حق خود شروع به بیانیه نویسی می کنند. من فکر می کنم مشکل فقط عبارت نوشتن نیست. اگر همه موارد لازم و قوانین فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا را در فوتبال اجرا کنیم، فکر می کنم کمتر بیانیه نویسی شود. نشست خبری مربیان درست انجام نشد. سیستم های رادیویی داوران هنوز دقیق نشده است. این در مورد بررسی ویدیویی است که فکر می کنم چندین سال طول بکشد. بحث تجهیزات و ورزشگاه ها و بحث خانه و خارج از خانه است. ببینید، یک سری چت و فضاهای خالی وجود دارد که به هر تیم یا فردی اجازه می دهد بیانیه بنویسد.
و ادامه داد: فکر می کنم اگر همه چیز روشن و دقیق پیش برود، این تنش ها و اظهارات کاهش می یابد. من چند روز پیش گفتم که رفتن به جام جهانی و رفتن به مرحله بعد افتخار است، اما این نباید همه ما را نگران کند. ما هم باید سوالات و مسائل خودمان را پیگیری کنیم و بحث های موجود را حل کنیم. اکنون تعدادی از تیم ها ورزشگاه های خانگی را اعلام می کنند که هنوز شرایط خانگی ندارند. اگر می خواهیم لیگی پویا داشته باشیم و تیم ها و باشگاه های خوبی داشته باشیم، جام جهانی خوبی داشته باشیم، باید کاری کنیم که نگرانی ها کم شود. به خصوص امسال که مربیان و بازیکنان خوب خارجی به لیگ ما اضافه شدند. در حال حاضر تیم های بزرگی وجود دارند که به نظر من می توان آنها را بررسی کرد و بهتر با هم تعامل کرد. می توان با عدم اجازه نوشتن بیانیه مشکلات را کاهش داد.
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: امیدوارم قضاوت ها هم بهتر شود چون برخی اظهارات به خاطر قضاوت ها نوشته می شود. سال گذشته احکام متفاوتی دیدیم، احکامی دیدیم که در نتیجه تأثیر گذاشت. الان دوستان مجبورند بیایند دفاع کنند، پارسال قضاتی از قضات داشتیم که اصلاً انتظار نمی رفت. امسال امیدوارم مشکلات داوران به حداقل برسد، نمی گویم صفر تا هر تیم و باشگاهی به خود اجازه ندهد بیانیه بنویسد.
وی ادامه داد: ایکاش نماینده فدراسیون که دارای نفوذ و قدرت اجرایی بود در جلسه امروز حضور یافت. الان همه چیز به تبلیغات محیطی مربوط می شود و سال گذشته ناگهان گران شد. امسال نمی دانیم چه کسی و چگونه می خواهد شرکت کند؟ آیا سازمان لیگ می خواهد اجرا کند و حق باشگاه های اینجا چه می شود. بحث حق پخش هم مطرح است و تیم های بزرگ دنیا 70 درصد درآمدشان را از حق پخش به دست می آورند و چه کسانی می خواهند حقوق تیم های فوتبال را حفظ کنند. اگر فوتبال ما می خواهد به روزهای خوب برسد لطفا موضوع حق پخش را پیگیری کنید. در شرایطی که برخی از تیم ها از قبل بودجه را مشخص کرده اند و برخی تیم ها بحث های روزانه دارند، اگر حق پخش به درآمد باشگاه پرداخت نشود، فکر می کنم در 2-3 سال آینده فوتبال ما با مشکل بزرگی مواجه خواهد شد و بعد از آن دیر شده است. ..
پیروانی تصریح کرد: قطعا اگر همه قوانینی که امروز مطرح می شود اجرایی شود این مشکلات حل می شود. این چنین مشکلی است، مثلاً شما می خواهید به شهر دیگری سفر کنید.
بحث پرواز، هتل، اسکورت، رفتن به استادیوم، بازگشت از استادیوم به فرودگاه وجود دارد و مشکلات زیادی وجود دارد. البته خیلی ها سعی می کنند مشکلات را به حداقل برسانند، اما یک سری مشکلات وجود دارد که باعث می شود این بحث ها خیلی جدی گرفته نشود.

دیدگاهتان را بنویسید