دلیل اصلی گرانی های اخیر ریشه در سیاست های غلط گذشته دارد


ساعت: 16:01
تاریخ انتشار: 1401/02/16
کد خبر: 1836731

ادامه سیاست قبلی توزیع 4200 تن ارز موجب فساد و هدر رفتن منابع ارزی کشور می شود. دلیل اصلی گرانی های اخیر ریشه در سیاست های غلط گذشته دارد. توزیع 4200 تنی، ده ها میلیارد دلار یارانه به جیب دلالان و واسطه های سودآور می ریزد و مردم کمترین سود را خواهند برد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام محسن ملک پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرک فارسان اظهار داشت: جریانات فکری و سیاسی و افکار انحرافی و پاسخ به آنها کاملاً مسلط بود و ما معلم با اخلاص علامه شهید مرتضی مطهری طب سورا هستیم. خداوند متعال او را با اولیای خود محشور فرماید.

وی افزود: این روزها که بحث جهاد مطرح است می توان گفت یکی از مصادیق بارز مجاهدت در عرصه تبیین است که با سنگسار مبارزه می کنند و عرصه فکری و عقیدتی جامعه را با مهارت و عمق رصد می کنند. به حال پاسخ های مناسب می دهد و از انحراف جلوگیری می کند.


ملک پور بیان کرد: روز شهادت ایشان را روز معلم و تجلیل از مقام ارزشمند معلم نامیدند که درود بر تمامی معلمان و اساتید ارجمندی که در جهت رشد علمی و معنوی دانش آموزان تلاش می کنند و خداوند آنان را برکت دهد. ما می گوییم و امیدواریم در این موقعیت خطرناک، وظایف خود را به خوبی درک کرده و به وظایف خود عمل کنند. و البته مشکلاتی که این دسته از خدمتگزاران دارند نباید مانع خدمت رسانی آنها شود و باید هر چه زودتر برطرف شود و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند هزینه تحصیل سرمایه گذاری است.


وی بیان کرد: البته خود اقوام نیز باید مراقب باشند که طبق خواسته اتحادیه مورد سوء استفاده مخالفان قرار نگیرند و مشکلات خود را از مجاری قانونی پیگیری کنند. معلمان بزرگوار باید روحیه امید و تعالی را در فرزندان خود زنده کرده و عزت و عزت آنان را تقویت و بر استقلال طلبی کشور تاکید کنند.


امام جمعه فارسان به لغو یارانه برخی کالاهای اساسی اشاره کرد و گفت: در روزهای اخیر موضوع حذف یارانه برخی کالاهای اساسی و افزایش قیمت آنها در بازار تبعات متفاوتی در فضای مجازی، رسانه ها و مردم داشته است. ” در این زمینه چند نکته دارم.


ملک پور افزود: ادامه سیاست قبلی تخصیص 4200 تن ارز موجب فساد و هدر رفت منابع ارزی کشور می شود. دلیل اصلی گرانی های اخیر ریشه در سیاست های غلط گذشته دارد. توزیع 4200 تنی، ده ها میلیارد دلار یارانه به جیب دلالان و واسطه های سودجو می ریزد و مردم حداقل از آن سود می برند، دلار در بازار آزاد بود و وارد جیب برخی از واردکنندگان بزرگ و دلالان شد.


وی تصریح کرد: دولت در چهار سال گذشته بیش از 74 میلیارد دلار برای 4200 تن هزینه کرده است. اگر این منابع ارزی را به قیمت آزاد در بازار بفروشد، 1213 میلیارد تن به دولت تعلق می گیرد. بنابراین اگر دولت به جای اختصاص 4200 تن برای واردات چند قلم کالا، درآمد حاصل از فروش این منابع ارزی را به 60 میلیون نفر از دهک های متوسط ​​و پایین جامعه به صورت نقدی پرداخت کند، ماهانه به ازای هر نفر 420 هزار تن می شود. طی این 4 سال (علاوه بر ارقام قبلی). یعنی ماهیانه یک میلیون و هشتصد هزار تن برای هر خانواده چهار نفره توزیع می شود. در دو هفته اول امسال 250 درصد افزایش مصرف آرد داشتیم که نشان دهنده رانت و قاچاق آرد از کشور است.


ملک پور گفت: با توجه به جنگ در اوکراین و کمبود کالاهای اساسی و افزایش قیمت جهانی، قاچاق بی رویه کالاهای اساسی مانند آرد و روغن به کشورهای همسایه مانند ترکیه، افغانستان و عراق جدی تر شده و ادامه دارد. .جهت ردیابی کالا.


وی گفت: نکته مهم این است که در دو سه ماه اخیر با احتمال طولانی شدن و تشدید جنگ در اوکراین، بسیاری از کشورها ذخیره سازی کالاهای اساسی به ویژه گندم و غلات را برای سه سال آینده آغاز کرده اند. این موضوع باعث شده کشورهای دیگر از جمله عراق و ترکیه و کشورهای منطقه که عمده واردات آنها از اوکراین و روسیه است به فکر ذخیره سازی بیفتند و طبیعی است در این شرایط به گندم و آرد ایرانی روی بیاورند.


امام جمعه فارسان در پایان فرمودند: «به هر حال عموم مردم در شرایط سخت زندگی به سر می برند. ناگزیر در عملیات اقتصادی.




نقش معلم در جامعه نقش اولیاء الهی و پیامبران است

امام جمعه استادان با بیان جایگاه معلم گفت: علم و مقام معلمی مهم است زیرا علم موهبتی الهی است. اگر در مجلس پدر و معلم بودند، از آنان دفاع کن و به آنان احترام بگذار».

حجت الاسلام یدالله رحمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: در خصوص وصیت باید توجه داشت که وصیت کننده باید از وصیت کننده تبعیت کند. موجب ایجاد حق و تعهدی برای موصی می شود.

رحمانی خاطرنشان کرد: امام علی (ع) در نهج البلاغه خطاب به رعایای خود، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) فرمودند: اولاً شما را به تقوای الهی سفارش می کنم، زیرا فطرت دنیا این است که اگر انسان به دنبال کارهای دنیوی برود، دنیا از او می گریزد. برای انسان سختی هایی وجود دارد که می تواند شخصیت و دین او را از بین ببرد و رویارویی با آنها برای دنیا خطرناک تر است. مال و مقام و مقام دنیا به انسان می رسد، پس برای آنچه در دنیا از تو می گیرند غصه نخور.

امام علی (ع) می فرماید: راست بگو و ثواب عمل آخرت را بخواه که معمولاً ثواب اخروی است، پس برای اعمالت سود دنیوی نجویی، دشمن ظالم و دوست باشی. مظلوم

رحمانی افزود: حقیقت، دشمنی با ظالمان و دوستان مظلوم مشکلات اصلی دنیای امروز بود.

نماز جمعه لردبان در خطبه های نماز جمعه از تمامی عزیزانی که در ماه مبارک رمضان و شب های قدر در برگزاری مراسمات زحمات زیادی کشیدند تشکر و قدردانی کردند.

رحمانی با تشکر از بسیج سازندگی و خدمات مدنی و فرهنگی نزدیکان شهرستان گفت: بسیج سازندگی مناطق فقیرنشین خدمات بسیاری از جمله ساخت و تجهیز منازل مددجویان، تامین جهیزیه زوج های نیازمند، تهیه و توزیع محصولات غذایی را ارائه می کند. “سلامتی و …

رحمانی با تبریک هفته معلم خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) فرمودند: هرکس کلمه ای به من بیاموزد بنده او خواهم بود.
سوال: آیا کسی می تواند بنده بهشت ​​باشد؟
این را گفتند چون معلم حضرت علی (ع) خود خداست، همه ائمه اطهار ما علم به خدا دارند و کسی نیست که به او علم بیاموزد.

وی با بیان جایگاه معلم گفت: علم و مقام معلمی مهم است زیرا علم موهبت الهی است، اگر در مجلس پدر و معلم بودند به دفاع از آنها بایستید و به آنها احترام بگذارید.


خداوند متعال در غذای حلال استجابت دعا را داده است

حجت الاسلام فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد گفت: کار حلال و لقمه پاک می تواند در استجابت دعا بسیار موثر باشد.

حجت الاسلام فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: آنچه به عنوان غذا استفاده می کنیم باید پاک و پاک باشد، طهارت همان چیزی است که در دین بر آن تاکید شده است.

وی با تاکید بر اینکه نوشیدن شراب حرام است، گفت: شراب در فرهنگ و جامعه بشری ما نجس است و نوشیدن گوشتی که ذبح نشود نیز حرام است.

فاطمی با تاکید بر اینکه حرام را نخورید و ننوشید، گفت: این پاکی ها در استجابت دعا نقش دارد، حلال کار و غذای پاک می تواند در اقامه نماز موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال می فرماید حدیث قدسی که برای شما دعا کرده و من را اجابت کرده است به این معناست که وظیفه من استجابت است و در اینجا نکته مهمی وجود دارد که خداوند از هیچ دعایی غیر از دعای دیگری که نهی شده است کوتاهی نمی کند. ، که قابل برآورده نیست.

فاطمی تصریح کرد: در یکی از داستان ها آمده است که هرکس مال خود را از راه حرام و غل و غش به دست آورد، عذاب این گناه را در روز قیامت به گردن او می آویزند تا مدال اعمالش باشد.

فاطمی با بیان اینکه کسانی که خیانت می کنند باید در قیامت پاسخگو باشند، بیان کرد: همه باید مراقب اعمال و رفتار خود باشیم چرا که در قبال تک تک آن باید پاسخگو باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید