دلیل عدم توجه به مصوبه وزارت ورزش و جوانان چیست؟ این وظیفه نظام است که به شایعات تیم های دیگر توجه کند!


ساعت: 00:45
تاریخ انتشار: 14/05/12
کد خبر: 1810913

باشگاه استقلال در خصوص وضعیت سربازی دو مدافع خود اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ باشگاه استقلال در واکنش به اعلام روز سه شنبه محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی بیانیه زیر را صادر کرد.

ضمن تبریک پیروزی امروز استقلال به هواداران عزیز، در پی اعلام سازمان نظام وظیفه مبنی بر اعزام آقایان سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند دو بازیکن باشگاه استقلال جهت اطلاع عموم، نکات زیر جهت تنویر افکار عمومی می باشد.

همانطور که این سازمان در بند اول ابلاغیه خود به درستی اشاره کرده است، بازیکنان “سطح” تیم ملی می توانند اعزام خود را به پایان 30 سالگی موکول کنند.

با توجه به سال ها و موارد گذشته، ملاک تعیین سطح تیم ملی، نظر فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش است.

حال چگونه با وجود نامه هایی مبنی بر عضویت تیم ملی و نیاز به بازیکنان مربوطه از سوی فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش، از تعویق اعزام محمدحسین مرادمند خودداری کردید؟

سوال اینجاست که چرا برخلاف دستورالعمل سازمان جذب یک ملی پوش 28 ساله را به جای استفاده از مصوبات فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش به تعویق نینداخت؟ آیا هنوز مصوبه فدراسیون و وزارت ورزش معتبر نیست؟

سوال اینجاست که باشگاه استقلال چگونه قرار بود از ظرفیت قانونی خود برای تمدید آزادی آقای مرادمند استفاده کند؟

از طرفی در مورد تیم ملی هم آقای سیاوس یزدانی که هم اکنون در لیست 23 نفره تیم ملی حضور دارد و در نابینایان مسابقات کشوری حضور دارد چرا با وجود بسته بودن پنجره نقل و انتقالات درخواست وی به تعویق نیفتاده است. ? آیا در دستورالعمل چنین مواردی تاخیر وجود ندارد؟ اگر سیاوش یزدانی بیش از سه ماه دور باشد، دوستان باید به این سوال پاسخ دهند که چگونه می تواند آمادگی خود را برای بازی در تیم ملی حفظ کند؟

چرا با وجود درخواست فدراسیون و وزارت ورزش دستور کتبی ارگان های بالاتر مربوطه برای مساعدت و مساعدت در دادن مهلت سه ماهه و تعویق داده نشد؟

چرا باید ملی پوشی مثل سیاوس یزدانی به جای سه ماه تاخیر که ظرفیت و فرصت قانونی همکاری و همکاری دارد خانه نشین شود؟ آیا تصمیمات در قانون و دستورالعمل استفاده نمی شود؟

سیاوش یزدانی حتی تا 8 اسفند مهلت داشت بدون معطلی برای استقلال به میدان برود اما تاریخ اعزام 12/1/1400 است.

در شرایطی که استقلال برای قهرمانی در لیگ برتر در شرایط حساسی قرار دارد، عدم استفاده از ظرفیت قانونی مسئولان مربوطه این سوال را مطرح می کند که رابطه هواداران برخی تیم ها در فضای مجازی وجود دارد.

آیا صدور اعلامیه وظیفه دقیقا یک ساعت قبل از بازی حساس تیم فوتبال استقلال حرفه ای و عادلانه است؟

لازم می دانیم تاکید کنیم که بر اساس مفاد ماده 19 قانون خدمت وظیفه عمومی و تبصره 2 کلیه مشمولان پس از دریافت تاریخ احضاریه یک سال فرصت اعزام دارند. تعیین تاریخ و محل خدمت به عهده سازمان وظیفه عمومی ناجا می باشد. سازمان وظیفه عمومی ناجا در صورت عذرخواهی می تواند نسبت به تمدید تاریخ اعزام دستگاه در یک سال معین اقدام لازم را انجام دهد.

شکی نیست که استقلال طبق قانون عمل کرده و مطالبات غیرقانونی ندارد، اما مشخص نیست چرا این خواسته قانونی در بحبوحه رقابت های لیگ برتر تایید نشد. آیا این رقابت منصفانه و عادلانه است؟

ما برای احقاق حق قانونی خود هرگز سکوت نخواهیم کرد و اجازه نمی دهیم مانند سال های گذشته امکان رقابت عادلانه از استقلال گرفته شود و مانع از پیروزی شود.

باشگاه استقلال در مقابل این اقدام غیرقانونی از حق خود عدول نخواهد کرد و صدای خود را به گوش همه مراجع ذیصلاح خواهد رساند تا همه بدانند دوران تضییع حقوق باشگاه استقلال به پایان رسیده است. ما از هر فرصت قانونی برای دفاع از حقوق خود استفاده کرده ایم تا حاکمیت کامل قانون در فوتبال ایران برقرار شود.

در خاتمه با توجه به مدارک ارائه شده و تایید فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و دستور مساعدت و مساعدت مقامات عالی رتبه با تعویق سه ماهه و درخواست باشگاه طبق قانون. و ستاد کل نیروهای مسلح باشگاه استقلال و هواداران عزیز موضوع را از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری خواهیم کرد.

در عین حال از سازمان نظام وظیفه و دستگاه های ذیربط انتظار داریم با توجه به تفسیر مضیق و سختگیرانه قانون نظام وظیفه بررسی های لازم را در خصوص برخی اخبار و ادعاها مبنی بر آزادی برخی از بازیکنان و … انجام دهند. نتیجه را به اطلاع عموم برساند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید