دهکده انرژی به زودی در استان قزوین به بهره برداری می رسد

ساعت: 15:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۵
کد خبر: 1922075

مدیرعامل شرکت های شهرک صنعتی قزوین گفت: اکنون 100 هکتار از این زمین در قالب 786 هکتار به صورت موقت در اختیار ما قرار گرفته، کار طراحی به پایان رسیده و تا چند هفته آینده به سرمایه گذاران واگذار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا صفری مدیرعامل شرکت شهرک صنعتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ وی بیان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر انرژی مورد استفاده در صنعت علاوه بر ایجاد مشکلات زیست محیطی رو به کاهش است، بنابراین جایگزینی انرژی های تجدیدپذیر اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: سال گذشته این موضوع به طور جدی در دستور کار استانداری قرار گرفت و در همین راستا در اسفندماه تفاهم نامه ای در خصوص ایجاد شهر انرژی خورشیدی با سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری ایران منعقد کردند. ” “

مدیرعامل شرکت های شهرک های صنعتی قزوین تصریح کرد: همزمان سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تفاهم نامه ای با این تشکل ها منعقد کرد که موضوع برق رسانی به واحدهای صنعتی از طریق انرژی های تجدیدپذیر در دستور کار قرار گیرد، بنابراین مقرر شد برق واحدها با نصب تابلو بر روی سقف سوله ها تامین شود.

صفری ادامه داد: در بحث انرژی های تجدیدپذیر در قالب شهرک خورشیدی، تملک زمین و اخذ مجوز بزرگترین موانعی بود که یک سرمایه گذار در این حوزه داشت، بنابراین تصمیم گرفته شد مجوزها در قالب شهرک دریافت شود.

وی با بیان اینکه موضوع اتصال به شبکه با همکاری برق منطقه ای در حال پیگیری است، گفت: بحث توزیع زمین به صورت پولی و اقساط 10 ساله خواهد بود و خرید برق نیز انجام می شود. ضمانت 20 ساله از طریق وزارت نیرو.

مدیرعامل شرکت های شهر صنعتی قزوین اذعان داشت: در رابطه با پنل های خورشیدی سه سازمان و استان قزوین تفاهم نامه ای برای تسهیل کار سرمایه گذاران امضا کردند.

صفری با اشاره به اینکه ساخت دهکده انرژی از ابتدای سال آغاز شده است، افزود: طی جلساتی 13 نقطه در استان جانمایی شد که از نظر تابش انرژی توسط انرژی های نو تصویب شد و با توجه به موضوع خرید و تملک در زمین، اولویت با مکان فعلی است.

وی در پایان گفت: اکنون 100 هکتار از این زمین در قالب 786 هکتار به صورت موقت در اختیار ما قرار گرفته است که طراحی در حال تکمیل است و طی چند هفته آینده به سرمایه گذاران واگذار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید