دولت باید برای مهار تورم ناشی از حذف ارز ترجیحی برنامه داشته باشد


ساعت: 15:57
تاریخ انتشار: 1401/02/16
کد خبر: 1836718

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان و تیم اقتصادی دولت که فعالانه روی این موضوع کار می کنند باید برنامه ریزی جدی برای مهار تورم به ویژه در دهک های پایین جامعه داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی عیسی زاده در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز گفت: دلیل حذف نشدن ارز 4200 تومانی مجلس در لایحه بودجه 1401 این بود که تصور و تصور کارشناسان اقتصادی، اجتماعی و پژوهشی مجلس این بود که احتمال افزایش تورم وجود دارد. تمام سطوح جامعه

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی افزود: در همین راستا مجلس از دولت درخواست کرد در صورت حذف ارز ترجیحی برای مهار تورم برنامه مدون خود را به مجلس ارائه کند.

وی گفت: در نهایت پس از بحث های کارشناسی و نظرات مخالفان و موافقان، مجلس تصمیم گرفت ارز 4200 تومانی را در لایحه بودجه حفظ کند.

عیسی زاده افزود: اگر امروز دولت قصد حذف ارز ترجیحی مفسدانه را دارد باید بسته پیشنهادی را برای مهار تورم و کاهش تورم به مجلس ارائه کند و مجلس باید در این زمینه اقدامات کارشناسی انجام دهد.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این اقدام از نظر روانی تاثیرگذار خواهد بود، گفت: امروز هم که ارز ترجیحی به طور کامل حذف نشده تاثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان و تیم اقتصادی دولت که فعالانه روی این موضوع کار می کنند باید برنامه ریزی جدی برای مهار تورم به ویژه در دهک های پایین جامعه داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید