دولت باید تصمیم افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان را لغو کند.

دولت باید تصمیم افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان را لغو کند.

محمدحسن آصفری در گفت وگو با شفقنا درباره افزایش مستمری ها گفت: مجلس به طور جدی پیگیر حقوق بازنشستگان است و روز یکشنبه جلسه غیرعلنی برگزار شد اما وزیر کار توضیحاتی داد که اصلا قانع کننده نبود.

وی افزود: نمایندگان از وزیر کار خواسته اند یا مصوبه افزایش 10 درصدی مستمری ها را لغو کند یا مجلس از طریق کمیسیون اجتماعی این موضوع را پیگیری و از طریق قوه قضائیه نسبت به لغو آن اقدام کند.

نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه بسیاری از مستمری بگیران افزایش حقوق دریافت نکرده اند، گفت: کسانی که در محل کار بیمه تامین اجتماعی پرداخت کردند تا جایی که افزایش حق بیمه داشتند امروز باید حقوقشان افزایش یابد. دولت فقط تا حدی بقیه را انجام نداد که خلاف قانون است.

آصفری با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر تغییر افزایش حقوق بازنشستگان گفت: ورود دولت به مصوبه شورای عالی تامین اجتماعی غیرقانونی بوده است. از آنجایی که دولت در شورای عالی تامین اجتماعی نماینده دارد، مصوبه شورا مصوبه دولت تلقی می شود و نیازی به دستکاری مجدد در کابینه نبود که خلاف قانون است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص واکنش پلیس به تجمع مستمری بگیران در مقابل مجلس شورای اسلامی گفت: هیچکس حق ندارد با افرادی که در اعتراض به گرانی و حقوق ضایع شده خود تجمع کرده اند برخورد کند چرا که این حق نیز متعهد است. . در قانون اساسی آمده است: «بنابراین رفتار و بازداشت افراد موجه نیست.

دیدگاهتان را بنویسید