دولت باید هر چه زودتر تصمیم خود را برای افزایش حقوق بازنشستگان اعلام کند

دولت باید هر چه زودتر تصمیم خود را برای افزایش حقوق بازنشستگان اعلام کند

نصرلا داریابیگی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب، کارگران در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کردند و سپس در دوران سازندگی، زحمات جامعه کارگری مشخص بود، به ایلنا گفت: همان کارگرانی که امروز جامعه بازنشستگی را تشکیل می دهند. «آنها در شرایط سختی زندگی می کنند و هیچکس تلاش آنها را به یاد نمی آورد.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی طبقه کارگر و بازنشستگان در حال حاضر گفت: در کشور کارگران و بازنشستگان مهم ترین نقش را در پیروزی انقلاب و احیای دوران پس از پیروزی نداشتند و در بدترین شرایط زندگی می کردند. شرایط.”

رئیس کانون بازنشستگان استان مازندران با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی با شعار حمایت از مستضعفان، مستضعفان، کارگران، محرومان و اجرای عدالت پیروز شد، گفت: برندهایی که سرشار از زندگی هستند و بدترین ها را تجربه می کنند. شرایط

وی با اعلام اینکه در شرایط فعلی گرانی و تورم تشدید شده و امکان کنترل بازار و مدیریت قیمت وجود ندارد، گفت: بودجه خانوار بالای 12 میلیون تن است و کارگران و بازنشستگان مشکلات جدی درمانی و معیشتی دارند. تحصیل در جامعه کارگری مغفول مانده است، در حالی که طبق اصل 29 قانون اساسی، آموزش باید رایگان باشد و بسیاری از مزایای دیگر که حق قانونی هر ایرانی است و در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده است به فراموشی سپرده می شود.

داریابیگی با اعلام اینکه اکنون هر بازنشسته حداقل یک فرزند بیکار در خانه دارد که باید هزینه های خود را بپردازد، گفت: مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده اند که باید به کارگران و بازنشستگان توجه شود اما وضعیت فعلی بازنشستگان نشان از توجه به این موضوع دارد. دستورات مدیریتی.”

وی با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری در سال جاری دو بار با کارگران دیدار کرده بودند، گفت: دیدار مقام معظم رهبری با کارگران نشان دهنده تعهد ایشان به جامعه کارگری است.

دبیر اجرایی خانه کارگر قائمشهر با اشاره به اینکه افزایش حقوق کارگران بر اساس ماده 41 قانون کار و بندهای آن تصویب می شود، گفت: بتوانیم از افزایش حقوق نیز بهره مند شویم.

وی با اعلام اینکه افزایش مستمری ها پس از تایید سازمان تامین اجتماعی به هیات دولت خواهد رفت، گفت: هیات دولت در افزایش مستمری ها نقش دستوری دارد و فقط باید آنچه را که شورای تامین اجتماعی تصویب کرده است اعلام کند اما امروز شاهد آن حساب هستیم. با طبقه کارگر و بازنشستگی همراه نیست.

داریابیگی گفت: تورم غافلگیرکننده همیشه نتیجه بد حکمرانی است. و مصوبه هیئت مدیره گروگان ها گرفته شد.

وی با اشاره به اظهارات پورابراهیمی (نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی) درباره بررسی افزایش حقوق و کاهش آن، گفت: آقای پورابراهیمی از یک سو بر کاهش و تعدیل حقوق اصرار دارند و از سوی دیگر هیأت وزیران و دستور اجرای آن صادر نشده است.

رئیس کانون بازنشستگان استان مازندران با ابراز تاسف از اینکه ممکن است عده ای بخواهند در سخت ترین شرایط با سفره های خالی زنان و کودکان شرمنده کارگران و مستمری بگیران شوند، گفت: همه می دانند که وقتی کارگران و مستمری بگیران به وضعیت بد اقتصادی اعتراض می کنند. دشمنان انقلاب شادی می کنند.» اما برخی هنوز خرابکاری می کنند.

وی افزود: اگر تا دیروز در زمینه تحصیل، تفریح ​​و رفت و آمد مشکل داشتیم، اکنون نگران نان سر سفره هایمان هستیم، بنابراین انتظار داریم هر چه زودتر تصمیم افزایش مستمری ها اعلام شود.

وی با نگرانی از حاکم شدن اندیشه طلا و قدرت و نفاق بر معیشت بازنشستگان گفت: امیدواریم هر چه زودتر بازنشستگان بر این چالش فائق آیند و سوگیری بحران آفرین مغرضان از بین برود.

دیدگاهتان را بنویسید