دولت سربار تولیدکنندگان را پرداخت می کند


ساعت: 15:44
تاریخ انتشار: 1401/02/14
کد خبر: 1836418

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هفته آینده کمبود نفت برطرف می شود، گفت: دولت با پرداخت یارانه مستقیم تولیدکنندگان، سربار تولیدکنندگان را کاهش می دهد تا فشاری بر قیمت مصرف کننده وارد نشود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در روزهای اخیر اخبار ضد و نقیضی مبنی بر افزایش 30 تا 40 درصدی قیمت روغن نباتی پس از ماه مبارک رمضان به دلیل افزایش سربار تولید به دلیل افزایش قیمت جهانی نفت خام، افزایش دستمزدها و حتی لغو واردات 4200 تنی منتشر شده است. مواد خام در شبکه های اجتماعی و رسانه ها؛ این خبر باعث کمبود نفت در بازار شد.

با اعلام احتمال افزایش نفت، میزان تقاضا برای این محصول از سوی خانوارها و اتحادیه ها افزایش یافته و حتی تولیدکنندگان نیز تولید خود را کاهش داده و در نتیجه با کمبود نفت در بازار مواجه شده ایم. اما این خبر از سوی وزارت جهاد کشاورزی تکذیب و اعلام شد که هزینه های سربار تولیدکنندگان بازپرداخت می شود تا روغن نباتی بدون افزایش قیمت نسبت به سال قبل به فروش برسد.

آسگارت و مستقیماً به کارخانه دار یارانه می دهد تا فشاری بر قیمت مصرف کننده وارد نشود.

وی گفت: با جبران مابه التفاوت هزینه های تولید از سوی دولت، کارخانه ها تولید را از سر می گیرند و تولید از هفته آینده به ثبات قبلی خود باز می گردد.

بر اساس این گزارش، اما به دلیل پایین بودن قیمت روغن در بازار نسبت به کشورهای همسایه، شاهد قاچاق و صادرات این محصول از کشور هستیم، بنابراین مصرف روغن نباتی قبل از یارانه ارزی 4200 تنی در کشور 1 میلیون و 400 هزار تن بود اما اکنون به 2.2 میلیون تن افزایش یافته است.

معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی درباره تصمیم برای جلوگیری از قاچاق روغن نباتی نیز گفت: با تغییراتی که در نظام تجارت کلی ایجاد شد، راه ارسال بیش از سهمیه روغن به استان ها و تا حد زیادی قاچاق شد. و صادرات این محصول متوقف شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید