دولت سیزدهم در اصلاح اقتصاد کشور جسورانه عمل می کند/ رفتار دولت قبل فریبنده بود

وی افزود: در دولت های گذشته علیرغم اینکه دولت به ضعف وضعیت اقتصادی ایران اذعان داشت، حاضر به حل موضوع نبود و رفتارهای دوگانه نشان می داد، اما دولت سیزدهم در حال توسعه جراحی اقتصادی است.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس گفت: در شرایط فعلی ممکن است نارضایتی هایی در بین مردم از اقدامات فعلی دولت در جراحی اقتصادی وجود داشته باشد اما واقعیت ها آن چیزی نیست که اپوزیسیون در بوکارنا انجام می دهد.


افزایش قیمت یارانه بنزین از میزان قاچاق می کاهد

عباسپور یادآور شد: برای مدیریت بهینه یارانه ها در حوزه های مختلف بنزین، آرد و نان، دولت طرح آزادسازی یارانه ها را اجرا کرده است که اثرات مثبت فراوانی بر اقتصاد کشور دارد، کاهش قاچاق، تقاضای رانت و حفظ منابع ملی صرفا برخی از مزایای آن..

او منافع جامعه را دولت اولیه در جراحی اقتصادی می داند. وی ادامه داد: در گذشته در دهک های پایین یارانه پرداخت می شد اما به نفع سرمایه گذاران بود که شرایط اقتصادی را برای مردم سخت می کرد.


منبع هزینه ها فقط دولت نیست

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس گفت: مصرف انرژی در ایران با مصرف انرژی در کشورهای اروپایی و چین برابری می کند و چنین شرایطی برای کشور ما ایده آل نیست، اما دولت ها برای رفع آن اقدامی انجام نمی دهند.

وی بیان کرد: عمل به یک معنا با درد و خونریزی همراه است، اما برای زنده ماندن بیمار لازم است; بنابراین دولت اصلی اقدام درستی انجام داده است و مردم و مجلس باید در این مسیر همراهی کنند.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس یادآور شد: گاهی جریان های سیاسی و رسانه های خارجی باعث افزایش تورم می شوند اما این افزایش ها صرفاً اقدامات دولت نیست و بیشتر آن ناشی از فساد، رانت و تورم جهانی است. “

عباسپور اذعان داشت: معتقدم دولت برای افزایش قدرت خرید مردم باید قیمت ها را آزاد کند و دستمزد دهک های پایین را افزایش دهد و از آنها حمایت کند.

وی با اشاره به تاثیر اجرای طرح آزادسازی قیمت ها بر روند تولید، گفت: این امر می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد; اگرچه در نگاه اول ممکن است تهیه مواد اولیه برای تولیدکننده گران تمام شود، اما سود حاصل از محصولات آنها در بازار تامین می شود.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس در پایان گفت: ایشان در قالب دستورات رهبری مجلس در طرح های مختلف از جمله آزادسازی یارانه ها در کنار دولت بودند و معتقدیم منافع مردم در گرو جراحی اقتصادی است. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید