دولت قبل مشکلات زیادی را بر دوش دولت سیزدهم گذاشت


ساعت: 16:21
تاریخ انتشار: 1401/02/16
کد خبر: 1836740

ائمه جمعه و خطیبان نماز جمعه شهرهای مختلف استان یزد در آئین سیاسی نماز جمعه این هفته به تبیین مشکلات مختلف شهر و کشور پرداختند.

به گزارش راه دانا به نقل از یزدرسا، ائمه جمعه و خطیبان نماز جمعه شهرهای مختلف استان یزد در آئین عبادت سیاسی نماز جمعه این هفته به تبیین مشکلات مختلف شهر و کشور پرداختند.


جمعه موقت از یزد دارم: دولت قبل مشکلات زیادی را به دولت سیزدهم واگذار کرد

به گزارش یزدرسا ، حجت الاسلام سید ناصر محمدی امام جمعه موقت یزد در نماز جمعه این هفته با اشاره به هشتمین سالگرد تخریب قبور مطهر ائمه بقیع(ع) در مدینه منوره اظهار داشت: آنها شرارت های زیادی داشته اند و مرتکب شده اند. خیانت ها .

وی افزود: آل سعود نیز مانند رضاخان تماماً با حمایت انگلستان ایجاد شد و از ابتدای فعالیت خود به ترویج افکار نادرست وهابیت در جامعه عربستان پرداخت.

امام جمعه موقت یزد گفت: این ظالمان هر جا که حرمی در مکه و مدینه بود تخریب کردند و قصد داشتند مسجد پیامبر و حرم مطهر پیامبر گرامی اسلام (ص) را نیز تخریب کنند.

محمدی با اشاره به هفته معلم گفت: معلمان حق بزرگی بر گردن همه ما دارند و از مسئولان محترم مجلس و دولت تقاضا داریم مطالبات و مشکلات منطقی خود را در اسرع وقت برطرف کنند.

وی گفت: همچنین از معلمان محترم تقاضا داریم با قاطعیت بیان مطالبات خود از کارکنان و معاونین کشور مراقب دشمنان نظام و انقلاب باشند تا از این خواسته در حق خود سوء استفاده نکنند.

امام جمعه موقت یزد با اشاره به گرانی در کشور تاکید کرد: از دولت و مسئولان می خواهیم برای رهایی از مشکلات تلاش کنند. البته می دانیم که بسیاری از مشکلات اقتصادی دولت سیزدهم ناشی از ضعف مدیریتی دولت قبل به ویژه عدم مدیریت ارز است.

محمدی گفت: دولت سیزدهم تمام تلاش و غم خود را برای عبور از مشکلات اقتصادی و معیشتی به کار گرفته است، هرچند که از گذشته به ارث رسیده است.

امام جمعه موقت یزد گفت: متاسفانه دولت گذشته با اقدامات بی تدبیرانه و بی تدبیری خود پوست موز را به پای دولت فعلی انداخت و میراث بسیار بدی را برای دولت سیزدهم به جا گذاشت.

محمدی افزود: چرا دولت قبل به جای توزیع 4200 تن یارانه مردم را افزایش نداد تا هم از فساد و هم از قاچاق گسترده جلوگیری شود؟

وی گفت: دولت فعلی برای جلوگیری از قاچاق و پرداخت یارانه مابه التفاوت در تلاش است قیمت ها را کاهش دهد.


امام جمعه مرکز یزد: لزوم تلاش برای رفع کامل مشکلات ناشی از سیل اخیر یزد

به گزارش یزدرسا ، آیت الله سید محمدکاظم مدرسی امام جمعه مرکز یزد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به هشتمین سالگرد تخریب حرم امام زمان(عج) گفت: باید توجه و یادآوری کنید که وهابیت چیزی جز نقض حریم خصوصی، تخریب، قتل، اسارت زنان و کودکان، قتل مردان و تروریسم نیست و این همان اسلام دروغینی است که مردم را از اسلام واقعی و اعمال نادرست وهابیت مانند بها دور می کند. است و بابیت وارد فرهنگ شیعه شدند و سعی کردند تشیع واقعی را تحریف کنند.

وی افزود: از حضور مردم بصیر، ولایت و انقلاب در راهپیمایی روز قدس و ابزار هویت در برابر استکبار قدردانی می کنیم و هویت ملت ایران، ضد استکبار است نه سلطه و سلطه و ضدیت. سلطه همیشه این ملت محسوب می شود. «شهادت و اسلام را باور دارند و باید دائماً این مواضع را اعلام و حفظ کنیم.

امام جمعه مرکز یزد گفت: از سوی دیگر وضعیت کنونی فلسطین نیازمند توجه بیشتر است. مردم سرزمین‌های اشغالی دریافته‌اند که باید به تنهایی و با تکیه بر توانایی‌های روحی و غیره و تنها دیدگاه خود عمل کنند. تنها حق برنده شدن، مخالفت با نادرست است.

مدرسی با اشاره به وقوع سیل در یزد گفت: از زحمات آنها تشکر ویژه ای داریم.

وی ادامه داد: ما در اینجا متذکر می شویم که مقصر این لحظه نیست، بلکه البته باید همه کاستی ها را در صورت وجود شناسایی کرد و باید در این زمینه اقدام و اقدامات قانونی انجام شود، اما صحبت شود. در این زمینه ها «و در شرایط فعلی که مردم مشکل دارند، این بحث ها نه دردی از مردم دوا می کند و نه مشکلی ایجاد می کند.

امام جمعه مرکز یزد افزود: اکنون باید برای رفع مشکلات کنونی مردم و جهادگران بدون اتلاف وقت تلاش مضاعف کنیم و در فرصت بعدی مسائل کارشناسی حل شود و دستمزدها از بین برود. البته از حضور پرسنل در این حوزه ها به ویژه کمال معاون اجرایی رئیس جمهور کمال تشکر را داریم.

مدرسی بیان کرد: نکته قابل توجه دیگر این است که بدون تردید در زمینه پیشگیری و اقدام در خصوص برخی مسائل به ویژه در روزهای ابتدایی بحران به ویژه در اطلاع رسانی به مردم برای رعایت اصول ایمنی در مواجهه با بحران کوتاهی هایی صورت گرفته است. بحرانی که می‌توان با ساده‌ترین ابزارها مانند پیامک برای کاهش ترافیک غیرضروری در شهر انجام داد و باید از این تجربه و تخصص در این زمینه در آینده استفاده کرد.

وی گفت: متأسفانه هرازگاهی در کشور چاله تورمی ایجاد می شود و هر بار دلیل و بهانه ای می شود، یک بار کمبود کالا، بار دیگر بی ارزی، گاهی مفاسد اقتصادی و رانت. «عدم تولید، بعضاً قاچاق کالا و برخی ارزهای حمایتی، اما امروز گندم و قاچاق گران است و این درست است، اما چه باید کرد؟


امام جمعه ابرکو: رضایت مردم عزیز باید مد نظر مسئولان باشد

حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: مواردی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: با وجود تحریم های سخت دشمن، تاب آوری اقتصادی یک موفقیت و برگ برنده در دست ملت است و دولت سیزدهم توانسته حنای تاج را در آن هشت ماه سفید کند.

حسینی پرداخت حقوق بدون تأخیر کارکنان، تسریع در دیپلماسی منطقه‌ای و بین‌المللی، افزایش صادرات نفت به یک میلیون و 500 هزار بشکه، افزایش تجارت خارجی به 100 میلیارد دلار و پرداخت بدهی‌های عمومی از ویژگی‌های دولت 13 بود.

وی ادامه داد: مردم شریف، صبور و انقلابی ما قطعاً دولت را در ادامه این فراز و نشیب ها و به ویژه کاهش تورم و فعال سازی سیستم بانکی پس از 10 سال وقفه یاری خواهند کرد.

امام جمعه ابرکوه تاکید کرد: جلب رضایت مردم مهم است، مردمی که با مقاومت جانانه خود آمریکا را به لبه پرتگاه کشاندند و آنها را ناراحت کردند، بنابراین قدرت این شیطان بزرگ رو به کاهش است و نباید به آنها تکیه کرد.


جمعه من تفت دارم: مسئولین جلوی عزیزان را بگیرند

حجت الاسلام علی محمد گلوردی امام جمعه تفت در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت:

وی با اشاره به دولت ولیعهد و قیمت دلار توسط دولت سیزدهم افزود: دولت باید با استفاده از نیروهای متخصص سعی کند از تورم افسارگسیخته جلوگیری کند.

امام جمعه تفت با بیان کمبود یا گرانی برخی داروها گفت: مسئولان باید تلاش کنند تا برای بیماران به ویژه بیماران صعب العلاج دارو تهیه کنند تا بیمار فقط درد بیماری را داشته باشد.


امام جمعه بهاباد: مسئولان باید به مطالبات معلمان توجه کنند

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد در خطبه های نماز جمعه این هفته بهاباد گفت: شهید مطهری شخصیت یا نامی ماندگار در بستر تاریخ و فرهنگ و اندیشه و سیاست است که می توان از سرچشمه او آموخت. ماموریت . .

وی افزود: تکریم مقام معلم قدردانی از مقام والای قلم و علمی است که خداوند متعال آن را قسم یاد کرده است و معلمی که به فرموده امام خمینی (ره) کار انبیا است، بزرگ و بزرگ است. رسالت الهی که بر عهده اساتید است.«حوزه های علمیه، دانشگاه ها و آموزش و پرورش هستند.

امام جمعه بهاباد گفت: با توجه به معیشت معلمان و پرداخت مطالبات آنان، دولت و کارکنان تلاش کنند هر چه سریعتر حق این بستگان را ادا کنند تا هیچگاه نگران آن نباشند.

ابراهیمی بشکانی خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم نظام آموزشی کشورمان در مسیر درست گام بردارد و به نتایج مطلوب دست یابد، یکی از الزامات آن تلاش برای تامین حداقل رفاه معلمان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید