دولت های اروپایی به دنبال نقض امنیتی در سفارتخانه های ایران هستند!


ساعت: 14:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۹
کد خبر: 1902451

این تحلیلگر ارشد سیاسی با بیان اینکه دولت های اروپایی به دنبال نقض امنیتی در سفارتخانه های ایران هستند، گفت: دولت های اتحادیه اروپا عمدا از سفارتخانه ها محافظت نمی کنند تا دیپلمات های ایرانی به جای آرامش، ترس و اضطراب را تجربه کنند.

محمد مرندی، تحلیلگر ارشد سیاسی در گفتگو با خبرنگار شبکه خبر، راه دانا؛ با رجوع به حمله به سفارتخانه های ایران در اروپا وی تصریح کرد: دولت های اتحادیه اروپا عمدا از سفارتخانه ها محافظت نمی کنند تا دیپلمات های ایرانی به جای آرامش، ترس و اضطراب را تجربه کنند.

وی با بیان اینکه سفارت ایران و وزارت امور خارجه به طور مرتب حرف این کشورها را می شنوند، گفت: از آنجایی که آنها منافقین و گروهک های تروریستی هستند و در گذشته حدود 17 هزار ایرانی را کشته اند، به خوبی می دانند که با چه چیزی سر و کار دارند. که حمایت می کنند

مرندی همچنین گفت: علیرغم مشاهده خشونت ها علیه آنها در هفته های اخیر سفارتخانه های ایرانپارک ها و مراکز اسلامی، اما عمداً نیروهای امنیتی را تأمین نمی کنند یا وقتی از این نیروها استفاده می کنند، تعداد آنها به قدری کم است که امنیت لازم را برای سفارتخانه ها تأمین نمی کنند.

عدم حمایت لازم از سفارتخانه های ایران در اروپا بر روابط دوجانبه تاثیر خواهد گذاشت

این کارشناس مسائل سیاسی در نهایت گفت: این رفتارها با دیپلمات های ما باعث بدبین شدن ایران نسبت به کشورهای اروپایی شده و طبیعتا این موضوع بر روابط دوجانبه نیز تاثیر خواهد گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید