دومین یوزپلنگ از سه یوزپلنگ کوچک «ایرانی» نیز تلف شد

اولین یوزپلنگ از سه یوزپلنگ کوچکی که در 21 اردیبهشت ماه توسط یک یوزپلنگ ماده به نام «ایران» متولد شد، سه روز پس از تولد تلف شد.

حسن اکبری معاون محیط زیست و تنوع زیستی محیط زیست درباره مرگ دومین یوزپلنگ گفت: سریعا موضوع را به دامپزشکان سازمان حیات وحش ارجاع دهید.

به گفته اکبری، پس از آن بود که یک دامپزشک متخصص دام های کوچک از دانشکده دامپزشکی سمنان به محل پرورش یوزپلنگ منتقل شد و پس از معاینه به مداوای دو یوزپلنگ کوچک پرداخت.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست افزود: پس از بازرسی و با نظر دامپزشک مقرر شد یوزپلنگ های کوچک برای نظارت بیشتر به بیمارستان تخصصی دامپزشکی تهران منتقل شوند اما یکی از دو یوزپلنگ کوچک بر روی جاده تهران

اکبری گفت: تنها تعداد معدودی باقیمانده از سه یوزپلنگ ایرانی در حال حاضر در حال انتقال به بیمارستان تخصصی دامپزشکی تهران و تحت نظارت دامپزشکی هستند.

نزدیک به سه هفته پیش علی سلاژگه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از تولد سه یوزپلنگ کوچک در مرکز پرورش یوزپلنگ آسیایی پارک ملی توران خبر داد که سالم به دنیا آمدند.

این سه توله حاصل جفت گیری طبیعی ایران و فیروز، دو یوزپلنگ ایرانی، در مرکز تکثیر پارک ملی توران هستند و به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست سمنان، تولد آنها اولین «پرورش» است. در اسارت یوزپلنگ ایرانی-آسیایی در جهان.

با این حال، در کمتر از یک ماه، دو توله از سه توله ای که در این مرکز به دنیا آمده بودند، مردند.

برخی از فعالان محیط زیست پیش از این اظهارات مقامات سازمان حفاظت محیط زیست در مورد توله سگ ها را پنهان کرده بودند، از جمله اظهارات نادرست از جنسیت توله سگ، نحوه مراقبت و تغذیه آنها و “ناهنجاری های مادرزادی ریه” به عنوان علت مرگ اولین یوزپلنگ. .

دو یوزپلنگ از سه یوزپلنگ کوچک متولد شده در پارک ملی توران می میرند در حالی که یوزپلنگ آسیایی در خطر انقراض است.

دیدگاهتان را بنویسید