دو نیروگاه جدید تابستان امسال وارد مدار برق کشور می شود


ساعت: 10:04
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1855867

مدیر پروژه شرکت برق حرارتی با تاکید بر اینکه شش نیروگاه جدید جایگزین واحدهای قدیمی نیروگاه طرش می شود، گفت: تابستان امسال دو نیروگاه جدید وارد زنجیره می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو «محمد رمضانی» در بازدید از روند ساخت واحدهای جدید نیروگاه تارس با اشاره به قدمت 60 ساله مجموعه این نیروگاه افزود: نیروگاه تارس با چهار بخار واحدهایی با ظرفیت اسمی 50 مگاوات و سیستم خنک کننده برج تور برای تامین برق تهران در دهه 1930 ساخته شد.

وی ادامه داد: با توجه به قدمت بالا، راندمان پایین (حدود 20 درصد) و حجم بالای مصرف آب (تا 3000 متر مکعب در روز) واحدهای موجود، تعویض 6 واحد موتور گازسوز به ظرفیت اسمی هر واحد 9.8 مگاوات. با ضریب اقدام سودمند 46.3 درصد و از کار انداختن واحدهای فعلی در دستور کار شرکت مادر تخصصی انرژی گرمایی قرار دارد.

رمضانی با اشاره به اینکه ظرفیت کل واحدهای جدید حدود 60 مگاوات خواهد بود، گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده امیدواریم در تابستان امسال دو واحد جدید و تا پاییز امسال چهار واحد دیگر را به بهره برداری برسانیم. “

قائم مقام معاونت توسعه پروژه های شرکت حرارت، بازنشستگی نیروگاه های قدیمی و نوسازی واحدهای حرارتی را از ماموریت های این شرکت مادر دانست و گفت: اجرای این مهم گامی موثر در جهت نیروگاه های تخریب شده است. “.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید