دیدار وزیر بهداشت با رئیس جمهور سوئیس / سخنرانی در محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی


ساعت: 21:54
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840700

مدیرکل همکاری های بین المللی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزیر بهداشت در هفتاد و پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان جهانی بهداشت سخنرانی می کند و با رئیس جمهور سوئیس و وزرای بهداشت برخی دیدار خواهد کرد. کشورها.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسین نیکنام از برگزاری هفتاد و پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان جهانی بهداشت از یکم تا هفتم خرداد ماه سال جاری با حضور بیش از 190 نفر از اعضای این سازمان در ژنو خبر داد و در ادامه اظهار داشت: سه محور اصلی مورد بحث در این زمینه. جلسه عمومی شامل بررسی پوشش همگانی سلامت، ارتقای کمیت و کیفیت خدمات بهداشتی فوریت ها و سلامت بهتر با آسایش بیشتر است.

وی افزود: در این نشست در زمینه بیماری های مهم غیرواگیر در خصوص (پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر بیماری های غیر واگیر)، مسائل مربوط به دیابت، سرطان رحم، سلامت روان، صرع (صرع)، بیماری های ناشی از استعمال دخانیات، بیماری های حفره دهان و دندان و چاقی و در زمینه بیماری های عفونی موضوعاتی مانند ایدز، هپاتیت، سل، مننژیت، آنفولانزا، فلج اطفال، مقررات بین المللی بهداشت مورد بحث قرار خواهد گرفت.

مدیرکل همکاری های بین المللی وزارت بهداشت با بیان اینکه وزیر بهداشت در مجمع عمومی در خصوص مسائل بهداشتی سخنرانی خواهد کرد و همچنین اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم و از قطعنامه حمایت خواهد کرد، افزود: در این سخنرانی ضمن برشمردن دستاوردها جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با کووید 19 به ویژه با تاکید بر اینکه این دستاوردها علیرغم اعمال تحریم های سرکوبگرانه علیه کشورمان به دست آمده است، جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها به اصول استقلال جمهوری اسلامی پایبند خواهد بود. از جمله سلامتی

دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری های بین المللی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مجمع عمومی سازمان جهانی بهداشت فرصت مناسبی برای دیدارهای دوجانبه است؛ وی گفت: اولین دیدار وزیر بهداشت کشورمان در این مجمع، دیدار با رئیس جمهور سوئیس خواهد بود.

نیکنام گفت وزیر بهداشت همچنین با وزرای بهداشت قطر، عمان، سوریه، هند، کوبا، پاکستان و لبنان دیدار خواهد کرد تا در مورد همکاری مشترک در بهداشت، درمان و آموزش گفتگو کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید