دیدار و گفتگو با روسای فدراسیون های هندبال ایران و اسلوونی

ساعت: 14:52
تاریخ ارسال: 11/02/1401
کد خبر: 1923666

از برنامه ریزی جلسات تدارکاتی گرفته تا برگزاری دوره های آموزشی مشترک و مربیگری

روسای فدراسیون های هندبال ایران و اسلوونی با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال ایران و بور رویمان رئیس فدراسیون هندبال اسلوونی در حاشیه مسابقات جام جهانی با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند و در خصوص توسعه همکاری های مشترک بین دو فدراسیون بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار بور روژمان رئیس فدراسیون هندبال اسلوونی با ابراز تمایل برای همکاری با فدراسیون هندبال ایران گفت: حضور تیم های ملی هندبال ایران در رشته های مختلف قابل تحسین است. در مسابقات قهرمانی، تیم ملی مردان ایران عملکرد بسیار خوبی داشت و مقابل قوی ترین تیم های جهان بازی خوبی داشت. ما تمایل داریم روابط خود را با ایران در بخش های مختلف به ویژه در برگزاری دیدارهای دوستان توسعه دهیم و آمادگی داریم در آینده نزدیک این موارد را محقق کنیم.

وی در ادامه ضمن دعوت رسمی از رئیس فدراسیون هندبال برای سفر به اسلوونی و بازدید از امکانات و زیرساخت های هندبال اسلوونی، به پاکدل گفت: مسابقات جهانی نوجوانان پسر و با توجه به حضور ملی پوشان هندبال به زودی برگزار می شود. تیم های ایران و اسلوونی.” در این رویداد می توانیم اردوی تدارکاتی و بازی های دوستانه بین دو کشور را برنامه ریزی کنیم. امیدوارم به زودی به عنوان رئیس فدراسیون هندبال ایران به اسلوونی خوش آمد بگویم تا از امکانات و زیرساخت ها بازدید کنید. هندبال اسلوونی

رویمن همچنین از آمادگی خود برای انجام بازی های دوستانه با تیم ملی بانوان ایران خبر داد و گفت: تیم ملی هندبال اسلوونی به زودی در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2023 بانوان شرکت خواهد کرد و با توجه به اینکه اسلوونی مشکلی برای کسب سهمیه نخواهیم داشت. تیم هندبال بانوان یکی از تیم های خوب اروپایی است که می توانیم برای آمادگی هر چه بیشتر یک بازی دوستانه ترتیب دهیم.

وی همچنین از امکان برگزاری دوره های آموزشی و مربیگری در اسلوونی و یا اعزام مدرسین و مربیان اسلوونیایی به ایران خبر داد و گفت: یکی دیگر از بخش هایی که می توانیم در آن همکاری کنیم، حوزه آموزش و مربیگری است. ظرفیت خوبی در این زمینه در اسلوونی وجود دارد و می توانیم دوره های آموزشی و مربیگری را در ایران یا اسلوونی برگزار کنیم.

رویمن در پایان به حضور وسلین ویوویچ سرمربی سابق تیم ملی هندبال اسلوونی در ایران اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین اقدامات فدراسیون هندبال ایران امضای قرارداد با وسلین وویویچ و این اتفاق بود. قطعاً در پیشرفت هندبال ایران تأثیر داشته است.» حضور یکی از بهترین مربیان هندبال جهان در ایران و نیمکت نشینی تیم ملی ایران بسیار ارزشمند است. ما خاطرات بسیار خوبی با وویویچ داریم و با او. توانست به مقام سوم جهان دست یابد و قطعاً نمایش فوق العاده ایران در رقابت های جام جهانی مقابل تیم های قدرتمند جهان یکی از دستاوردهای حضور ویوویچ است.

علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال ایران با ابراز تمایل برای گسترش همکاری های مشترک بین دو فدراسیون هندبال گفت: با توجه به سابقه و موفقیت های اسلوونی در عرصه هندبال، علاقه مندیم از این تجربه برای توسعه و پیشرفت استفاده کنیم. رشد هندبال در ایران

وی خطاب به رئیس فدراسیون هندبال اسلوونی افزود: خوشبختانه هندبال ایران در دو سال اخیر توانسته است سهمیه های بین المللی زیادی کسب کند و در مسیر موفقیت قرار دارد و برای ادامه این موفقیت می خواهیم از مزایای تجربه کشورهای موفقی مانند اسلوونی.» همچنین آرزوی برگزاری بازی های دوستانه بین تیم های ملی دو کشور را داریم و امیدوارم شرایط برای برگزاری دیدار تدارکاتی بین تیم های ملی نوجوانان دو کشور فراهم شود.

پاکدل ضمن دعوت رسمی از رئیس فدراسیون هندبال اسلوونی برای سفر به ایران خاطرنشان کرد: زمینه های خوبی برای همکاری مشترک بین دو فدراسیون وجود دارد. امیدوارم به زودی به ایران سفر کنید و از امکانات و شرایط هندبال دیدن کنید.

رئیس فدراسیون هندبال ایران افزود: آمادگی اعزام مربی به اسلوونی و یا استفاده از حضور مدارس اسلوونی در ایران را داریم.

دبیر فدراسیون هندبال اسلوونی و مدیر تیم های ملی آن کشور نیز در این جلسه حضور داشتند. سرپرست تیم ملی هندبال ایران نیز در این دیدار حضور داشت.

دیدگاهتان را بنویسید