دیوان محاسبات و سازمان بازرسی باید مسئولیت های نظارتی خود را جدی تر بپذیرند.


ساعت: 15:37
تاریخ انتشار: 1401/03/06
کد خبر: 1841890

آیت الله مدرسی امام جمعه موقت یزد گفت: دیوان محاسبات کشور و سازمان بازرسی کل کشور باید وظایف نظارتی خود را با جدیت بیشتری انجام دهند تا شاهد اتفاقات تلخی در جامعه نباشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا مدرسی در نماز جمعه این هفته با تسلیت شهادت امام صادق(ع) اظهار داشت: مقام امام صادق(ع) مقام ساده ای نیست و آنچه در علم از ایشان آموختیم این است. معقول و متحرک. همه فیلسوفان بزرگ را به زانو در می آورد، از متکلمان و فقها و از مفسران اطاعت می کند.


وی با اشاره به تربیت 4 هزار شاگرد خود گفت: تحت فشار شدید بنی امیه و بنی عباس این تعداد شاگرد را در فضای رعب و وحشت و جاسوسی تربیت می کند.


مدرسی با اشاره به اعترافات علمای بزرگ اهل سنت درباره برخی از شاگردان امام صادق (ع) گفت: هیچ عالمی نتوانسته علم امام را نقد یا تصحیح کند.


وکیل-عضو شورای نگهبان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به هفته مجلس و روز قانون گذاری گفت: ما هم به قانون نیاز داریم و هم به چند قانون کامل اما آنچه بیش از همه نیاز داریم نظارت بر اجرای قوانین موجود است. قوانین


وی افزود: دیوان محاسبات باید نظارت خود را کامل کند و در این زمینه اغماض نکند چرا که بسیاری از مشکلات ما ناشی از کم توجهی دیوان محاسبات و البته سازمان حسابرسی است.


مدرسی تاکید کرد: قوه قضائیه باید در این زمینه جدیت بیشتری داشته باشد ضمن اینکه یکی از وظایف اصلی قوه قضاییه پیشگیری از وقوع جرم است.


وی با اشاره به ریزش ساختمان آبادان گفت: اگر قوانینی در این زمینه کم است باید از قانونگذاران سوال کرد و اگر قوانین لازم را داریم باید نظارت دقیقی بر اجرای صحیح آنها انجام شود تا مردم در اینجا متضرر نشوند. “


امام جمعه موقت یزد تاکید کرد: قوانین باید با مطالبات مردم همخوانی داشته باشد و حفظ امنیت مردم و ارائه خدمات مناسب به مردم و قوانین دست و پا گیر باشد و ابتکارات مردم را از بین ببرد و کار آنها را انجام دهد سخت است. شامل نمی شود. در قانون


مدرسی ادامه داد: دلسوزی یا خیانت بی جا گاهی به فجایعی می انجامد که امروز در آبادان شاهد آن هستیم.


وی افزود: امروز اگر فردی در شهرداری ها، مجلس، قوه قضائیه، دستگاه ها و… به مردم خیانت و عصبانی کند به خدا و رسول خدا(ص) خیانت کرده و به رهبری و نظام جمهوری اسلامی خیانت کرده و به مردم خیانت کرده است. «به این دلیل است که خیانتی که برخی کارگزاران انجام می دهند پای اسلام نوشته شده است.


این وکیل مدافع شورای نگهبان یادآور شد: کسانی که خیانت می کنند و راه درست را نمی روند، در هر موقعیتی و هر کجا که هستند چه در این دنیا و چه در روز قیامت باید پاسخگوی عدل الهی باشند.


مدرسی گفت: البته مردم در این زمینه نیازمند کمک هستند و باید به کارکنان دلسوز کمک کنیم و خائنان کارمندان و کارگزاران را افشا کنیم.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید