رئیسی: حکومت مردمی حسرت حاشیه را در دل بدخواهان خواهد گذاشت

رئیسی: حکومت مردمی حسرت حاشیه را در دل بدخواهان خواهد گذاشت

روز جدید: سیدابراهیم رئیسی با تاکید بر اراده جدی دولت برای دوری از حاشیه های سیاسی افزود: برخی مرزبندی ها در روابط دولت و مجلس در گذشته مردم را آزرده می کرد و این دولت اجازه تکرار این حواشی را نخواهد داد. قدرت مردم از اینکه دولت و مجلس به جای رسیدگی به امور مردم کنار ایستاده اند پشیمان می شود و آن را به دل بدخواهان می سپارد و همت خود را صرف می کند تا شیرینی خدمت را به مردم بچشاند.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم همکاری دولت و مجلس برای حل مشکلات کشور، از کیفیت روابط دولت مردمی و مجلس ابراز خرسندی کرد و گفت: همگرایی کامل همه ارکان نظام حکمرانی کشور تنها نیست. شورای دائمی رهبر معظم انقلاب اسلامی، بلکه پیش نیاز پیروزی است و از مشکلات مزمن و ساختاری کشور تلقی می شود.

سید ابراهیم رئیسی امروز پنجشنبه (23 مرداد) در دیدار با مجمع نمایندگان استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و یزد، بر اراده جدی دولت برای دوری از حاشیه های سیاسی تاکید کرد و افزود: برخی حاشیه سازان در روابط دولت و مجلس در گذشته به مردم توهین کرده اند، یادتان باشد این دولت اجازه تکرار این حاشیه سازی ها را نخواهد داد. قدرت مردم از اینکه دولت و مجلس به جای رسیدگی به امور مردم کنار ایستاده اند پشیمان می شود و آن را به دل بدخواهان می سپارد و همت خود را صرف می کند تا شیرینی خدمت را به مردم بچشاند.

مصوبات سفر استانی مسئول توسعه متوازن و عادلانه استان ها است

رئیس جمهور حضور نمایندگان مردم را شرط موفقیت سیاست ها و برنامه های اصلی در کشور دانست و تصریح کرد: از نمایندگان مردم انتظار داریم تلاش ها و دستاوردهای دولت را برای افکار عمومی تبیین کنند زیرا اینها تنها دستاورد نیست. دولت، اما جزئی از دستاوردهای دولت اسلامی است.

رئیسی با اشاره به تصمیمات و مصوبات دولت در سفرهای استانی برای توسعه متوازن و عادلانه استان های کشور گفت: پس از پیگیری جدی اجرای مصوبات سفر استانی، در دور دوم گام های موثری برای پیشرفت و تحول استان ها طراحی خواهیم کرد. با وقت آزاد بیشتر .

رئیس جمهور به برنامه دولت برای ایجاد صندوق توسعه عدالت در استان ها اشاره کرد و افزود: دولت ایجاد این اعتبارات استانی را در بودجه 1401 لحاظ کرد که متأسفانه در مجلس تصویب نشد، اما ایجاد این صندوق ها را لحاظ خواهیم کرد. این وجوه در لایحه بودجه مجدداً در سال 1402. برای کمک به سرعت بخشیدن به پیشرفت استان ها.

بازارچه های مرزی فرصت ارزشمندی برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در مناطق مرزی و تقویت روابط همسایگی است.
لزوم ایجاد اشتغال در استان های مرزی و تقویت معیشت مرزنشینان از جمله دغدغه های مشترک رئیس جمهور و میهمانان در این دیدار بود. رئیسی در تشریح برنامه های دولت در این حوزه از اراده دولت برای فعال سازی بازارچه های مرزی خبر داد و افزود: دولت مردمی مرز را فرصتی ارزشمند می داند که استفاده از ظرفیت آن می تواند موجب رونق اقتصادی و اشتغال زایی در مناطق مرزی و روابط همجواری شود. .تقویت

رئیسی در خصوص مشکلات متاثر از کم آبی در کشور که از سوی نمایندگان بیان شد، گفت: مدیریت صحیح منابع آبی در کاهش تنش آبی در استان های مختلف موثر خواهد بود. این کار توسط وزارت نیرو برای رفع کمبودها در بخش آب و برق آغاز شد که در سال جاری شاهد کمترین خاموشی بود.

رئیس جمهور با اشاره به برخی تاخیرها در توسعه شبکه تولید برق در گذشته، ادامه داد: وزارت نیرو تاکنون با استفاده از اقداماتی مانند استفاده از ظرفیت انرژی خورشیدی سعی کرده در وهله اول از بروز مجدد این مشکل جلوگیری کند. انرژی و جداسازی برق مصرفی واحدهای صنعتی بزرگ و صنایع سنگین قطعی تابستان و جبران تاخیر در تامین برق در محل بعدی.

قدرت مردم در حل مشکلات کشور به تأخیر نیفتاد و به هیچ عامل و توجیهی وابسته نبود.

رئیسی خاطرنشان کرد: دولت مردمی در حل مشکلات کشور تعلل نکرده و به هیچ عامل و بهانه ای وابسته نبوده و برنامه های بزرگی را برای مشکلات کم آبی دنبال می کند. مدیریت صحیح منابع آب، تامین آب ژرف، انتقال آب از دریا و استیفای حق آبه کشور از همسایگان از جمله اقدامات کوتاه مدت و بلند مدتی است که برای رفع مشکلات کم آبی دنبال می شود.

در ادامه این نشست خسارات ناشی از سیل اخیر در چند استان کشور در گفتگوی رئیس جمهور و نمایندگان مردم مورد بررسی قرار گرفت. رئیسی در این زمینه اظهار داشت: میزان خسارت وارده در حال بررسی است و دولت به زودی تسهیلات لازم برای جبران این خسارت را تصویب می کند تا نسبت به رفع خسارات سیل سریعا اقدام شود.

در این دیدار که دهمین نشست ریاست جمهوری با مجامع استانی نمایندگان شورای اسلامی بود، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر ریاست جمهوری، سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، سیدمحمد حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی معاون رئیس جمهور و سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور نیز حضور داشتند و درخواست ها، نظرات و دغدغه های نمایندگان حاضر در جلسه را ثبت کردند.

با نشست نمایندگان استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و یزد، نمایندگان 31 استان کشور حداقل یک بار در قالب اجلاس مجامع استانی نمایندگان مجلس با رئیس جمهور دیدار کرده اند. شوراي اسلامي ايران ديدگاه ها و دغدغه هاي خود را با ايشان در ميان گذاشتند.

در این نشست که به مدت سه ساعت و نیم به طول انجامید، پیش از سخنان رئیس جمهور، نمایندگان استان های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و یزد به ارائه نقطه نظرات و دیدگاه های خود در خصوص خسارات سیل اخیر، نحوه اجرایی شدن آن پرداختند. از مصوبات استانی، مشکلات کم آبی، نیاز به تفویض اختیارات بیشتر به استانداران و سایر مسائل مربوط به دغدغه های رای دهندگان آنها داده شد.

همچنین فرمانداران این چهار استان در سخنانی به تشریح برنامه ها و اقدامات خود برای تسریع در پیشرفت استان های زیرمجموعه حوزه انتخابیه خود پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید