رئیسی: نمی‌خواهم در تریبون بگویم چه گرفتیم، اما مردم می‌دانند چه شرایط سختی داشتیم/ کشور در شرایطی قرار داشت که برخی می‌گفتند اگر کسی ۲۰۰ هزار بشکه نفت بفروشد، او را نفت می‌کنیم. وزیر

رئیسی: نمی‌خواهم در تریبون بگویم چه گرفتیم، اما مردم می‌دانند چه شرایط سختی داشتیم/ کشور در شرایطی قرار داشت که برخی می‌گفتند اگر کسی ۲۰۰ هزار بشکه نفت بفروشد او را وزیر نفت می‌کنیم. .

سیدابراهیم رئیسی چهارشنبه شب در سفر استانی به خراسان رضوی اظهار داشت: امروز اعتماد مردم و رهبر معظم انقلاب در دولت پشتوانه بزرگی برای ما است و آن اعتماد سرمایه اجتماعی، مشارکت و اجتماعی است. نشاط.» امید را در جامعه افزایش می دهد.

رئیس جمهور افزود: تمام تلاش در نقاط مختلف کشور باید مقابله با حقانیت دشمن و ایجاد و تزریق امید به جامعه باشد. البته امید آفرینی با حرف و دستور ممکن نیست، بلکه باید در میدان عمل به آن رسید.

رئیسی با اشاره به وظایف دولت در گام دوم انقلاب اسلامی افزود: در چهل سال اول انقلاب گام های خوبی برداشته شده است، اما کاستی هایی نیز وجود دارد که باید جبران شود.

رئیس جمهور گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی روایتی جامع از واقعیت ها و چشم اندازهای کنونی برای آینده کشور است و باید مبنای سیاست ها و برنامه های تحول آفرین کشور قرار گیرد.

رئیسی تاکید کرد: سند تحول دولت در بیانیه گام دوم انقلاب نیز مستند است.

رئیسی با اشاره به تلاش برای رفع موانع اهداف انقلاب و کشور گفت: اقدامات و موانع خصمانه در مسیر ما وجود دارد و جریان نفوذ در تلاش است، اما هیچ کدام مانع حرکت ملت ایران نمی شود. “

او گفت: ما به غریبه ها نگاه نمی کنیم، دوست داریم با همه ارتباط برقرار کنیم، اما هیچ وقت منتظر نمی مانیم که دیگران بیایند و یکی از گره های ما را باز کنند. ما تجربه نشان داده ایم و از پیشینیان خود آموخته ایم که به هیچ وجه به غریبه ها اعتماد نکنیم. گره هیچکس را باز نکرده اند و ما را هم نمی گشایند. ما به منابع و ظرفیت کشور اعتماد داریم.

رئیسی در خصوص وضعیت کشور در ابتدای دولت سیزدهم گفت: نمی خواهم به منبر بگویم چه گرفتیم اما مردم می دانند که چه شرایط سختی داشتیم.

رئیس جمهور با یادآوری غم و اندوه روزانه بیش از 700 خانوار بر سر تاج کشور به دلیل کمبود کالاهای اساسی و کسری بودجه زیاد در ابتدای دولت سیزدهم، گفت: خیر، اما حرکت اصلی ما استقلال در تامین کالاهای اساسی است. محصولات کشاورزی مورد نیاز.در کنار. جهت حرکت ما یک حرکت راهبردی برای تغییر مدل کشت و کشور برای کسب استقلال کشاورزی است.

رئیس جمهور با اشاره به کسری بودجه 450 هزار میلیارد تنی در سال گذشته، گفت: به گفته رهبر معظم انقلاب، کسری بودجه یک فاجعه است و بدون نیاز به چاپ پول، وام گرفتن از مرکز، توانسته ایم از این وضعیت عبور کنیم. بانک و افزایش پایه پولی کشور.»

رئیسی در خصوص بودجه سال 1401 گفت: سال گذشته رشد اقتصادی کشور 4 دهم درصد بوده است در حالی که برآوردهای فعلی نشان می دهد که رشد اقتصادی در سال 1400 5 درصد خواهد بود و برنامه ما برای سال 1401 رشد 8 درصدی است. “

رئیس جمهور افزود: کشور در شرایطی قرار داشت که برخی از آقایان در جلسات می گفتند اگر فلانی 200 هزار بشکه نفت بفروشد وزیر نفت می کنیم، اما امروز شرایط فروش نفت قبل از تحریم و پول برای نفت است. فروش نفت به کشور باز خواهد گشت.»

رئیسی با اشاره به وضعیت تجارت کشورمان در منطقه گفت: حجم تجارت خارجی کشور بدون نفت در سال گذشته به 100 میلیارد دلار رسید که بخشی از آن ناشی از افزایش تعامل و استفاده از ظرفیت همسایگان است. عده ای فکر می کردند در دنیا فقط 3-4 کشور این ظرفیت را دارند که ادعای جهانی شدن دارند و ارتباط با دنیا را فقط در همین چند کشور خلاصه می شود، اما اینطور نیست. همسایه ها اغلب مورد توجه قرار نمی گرفتند، بر این اساس که پس از سفر من به تاجیکستان، تجارت ما با این کشور چهار برابر شد. سهم ما از بازار منطقه خیلی بیشتر از اینهاست.

رئیس جمهور ادامه داد: البته مذاکرات با قوت و عزت در حال انجام است و ما از میز مذاکره بیرون نرفته ایم و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران امروز با عزت بیان می شود، اما ما به هیچ وجه جان مردم را گره نزده ایم. مسیر. و اقتصاد و مذاکرات برجام «هر اتفاقی بیفتد ما در مدیریت اقتصاد ملی برنامه داریم و به زور ادامه خواهیم داد.

رئیسی افزود: در ارائه بودجه در مجلس هم گفتیم که این بودجه مستقل از مذاکرات است، چرا که باید روی پای خود بایستیم و به منابع خود اعتماد کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی در کشور گفت: دولت شورای عالی انقلاب فرهنگی را بالاترین مرجع فرهنگی کشور می داند و معتقد به حرکت فرهنگی در درون این شورا است. «وضعیت به گونه ای بود که فقط نام این شورا باقی ماند، اما من سند تحول شورا را تهیه کردم و به مقام معظم رهبری ارائه کردم و ایشان هم نظر خود را اعلام کردند.

رئیسی تاکید کرد: حوزه می تواند در تحول دولت نقش آفرینی کند و دولت نیز از دیدگاه های حوزه استفاده می کند.

رئیس جمهور در پایان افزود: دلیل عدم مراجعه من به برخی رسانه ها این است که بسیاری از دولت ها و مجلس ها به حاشیه رفته اند. امروز یکی از ترفندهای دشمن این است که ما را به حاشیه ببرند. اگر گرفتار میدان شدیم از متنی که بر اساس رفع مشکلات مردم است دوری می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید