رئیس جمهور 16 آذر در دانشگاه تهران سخنرانی می کند


ساعت: 18:56
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915928

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها:

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از برگزاری این مراسم به مناسبت روز دانشجو در روز چهارشنبه 25 آذرماه با حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام مصطفی رستمی افزود: آیت الله سیدابراهیم رئیسی به مناسبت 25 آذرماه طبق روال هر سال به دعوت تشکل های دانشجویی در مراسم بزرگداشت روز دانشجو شرکت کرد.

وی از برگزاری این مراسم در روز چهارشنبه در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: طبق روال هر ساله رئیس جمهور در این مراسم برای دانشجویان سخنرانی می کند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام مسئولان دانشگاه تربیت مدرس، محمد باکر کلیباف، رئیس شورای اسلامی شهر نیز برای گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه تربیت مدرس حضور خواهد داشت.

مراسم روز 25 آذرماه دانشگاه تربیت مدرس از ساعت 9:30 روز چهارشنبه آغاز می شود و رئیس مجلس به دعوت بسیج دانشجویی این دانشگاه سخنرانی خواهد کرد.

در ۲۵ آذر ۱۳۳۲، سه دانشجو به نام‌های احمد قندچی، آذر (مهدی) شریعت رضوی و مصطفی بوجارنیا در دانشکده فنی دانشگاه تهران در جریان اعتراض دانشجویان به احیای روابط ایران و انگلیس و آمدن قریب‌الوقوع ریچارد نیکسون، معاون وقت رئیس جمهور آمریکا در ایران سربازان رژیم پهلوی به ضرب گلوله کشته شدند.

فردای آن روز ریچارد نیکسون به تهران آمد و با حضور ده ها سرباز در دانشگاه تهران دکترای افتخاری حقوق گرفت که نوعی تحقیر و دهان کج شاه به اعتراضات دانشجویان تلقی شد.

مراسم ۱۶ آذر از سوی کنفدراسیون دانشجویان ایرانی خارج از کشور از آن روز به عنوان روز دانشجو اعلام شد که تا کنون به قوت خود باقی است.

دیدگاهتان را بنویسید