رئیس ستاد اربعین: به کسانی که قصد عزیمت به عتبات و شرکت در مراسم اربعین را دارند توصیه می کنیم سفر خود را انجام دهند/ عبور از مرز به راحتی انجام می شود. ما هیچ مشکلی نداریم

رئیس ستاد اربعین: به کسانی که قصد عزیمت به عتبات و شرکت در مراسم اربعین را دارند توصیه می کنیم سفر خود را انجام دهند/ عبور از مرز به راحتی انجام می شود.  ما هیچ مشکلی نداریم

روز جدید سید مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: تردد در 6 مرز کشورمان با عراق روان است و هموطنانی که قصد عزیمت به عتبات عالیات را دارند می توانند به مرزها مراجعه کنند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: تردد در 6 مرز کشورمان با کشور عراق روان است و هموطنانی که قصد عزیمت به عتبات عالیات را دارند می توانند به مرزها مراجعه کنند.

سید مجید میراحمدی روز چهارشنبه در گفت و گوی خبری در خصوص آخرین وضعیت مرزی و تردد زائران از اربعین اظهار داشت: اکنون در بحث ورود زائران به کشور و اعزام به زیارتگاه ها و تردد زائران مشکلی نداریم. مرزها آسان می شود

وی با بیان اینکه در مرزها شرایط و امکانات خوبی برای پذیرایی از زائران وجود دارد، گفت: به کسانی که قصد سفر به عتبات عالیات و شرکت در مراسم اربعین را دارند توصیه می کنیم سفر خود را تکمیل کنند.

معاون وزیر کشور همچنین گفت: مشکل اعزام زائران افغانستانی و پاکستانی با همکاری دولت عراق حل شده است.

میرا احمدی با بیان اینکه زائران از شرایط موجود راضی هستند، به آنان اطمینان داد که امکانات حمل و نقل عمومی در پایانه های مرزی وجود دارد و تردد در جاده ها روان است و با مشکلی مواجه نخواهند شد.

امسال 6 گذرگاه مرزی شامل باشماق، تمرچین، مهران، خسروی، چذابه و شلمچه برای تردد زمینی زائران اربعین آماده شده است و به گفته وزیر کشور از ابتدای صفر تا کنون بیش از سه گذرگاه. میلیون زائر وارد عراق شده اند که از این تعداد یک میلیون و 500 هزار نفر به کشور بازگشته اند.

مراسم زیارت در چهلمین روز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مصادف با 26 شهریور – 20 صفر – در کربلا برگزار می شود و عاشقان این حضرت از چند روز قبل با پای پیاده عازم کربلای معلی می شوند. با احترام به خاندان پاک پیامبر اسلام (ص).

دیدگاهتان را بنویسید