رئیس صدا و سیما از حذف برخی مجریان تلویزیون می گوید

رئیس صدا و سیما از حذف برخی مجریان تلویزیون می گوید

روز جدید : در 5 اردیبهشت 1401 رئیس صدا و سیما در دیدار با جمعی از هنرمندان به صراحت از کاهش مخاطبان تلویزیون صحبت کرد. وی با اذعان به کاهش مخاطبان اپراتور تلویزیون گفت: همه ما چه شما به عنوان هنرمند و چه ما به عنوان مدیران اپراتور تلویزیون باید از خود بپرسیم که چرا اقبال مردم به هنرمندان و آثارشان کم شده است؟ چرا برخی از کارهایی که با قیمت کمتر ساخته می شوند ماندگاری بیشتری دارند؟ همه ما مقصریم و نمی توانیم خودمان را توجیه کنیم. پیمان جبلی در گفتگو با خبرنگار مهر به سوالاتی در خصوص کاهش مخاطبان تلویزیون، تغییرات و انتصابات جدید به ویژه در شبکه های تلویزیونی و سابقه هک و هک سیستم های صدا و سیما پاسخ داد که گزیده ای از آن را در ادامه می خوانید. .

پیمان جبلی در حاشیه این مراسم درباره کاهش مخاطبان تلویزیون که در نشستی با عوامل سازنده این سریال مطرح کرد، توضیح داد: مختص یک حوزه نیست و همه باید کمک کنیم تا در برابر نفوذ فرهنگی و تهاجم دشمن مقاومت کنیم. وی ادامه داد: همه ما مسئولیم و نه تنها در رادیو، بلکه در سینما، مطبوعات، تئاتر و در همه عرصه ها مسئول حفظ فرهنگ و اخلاق جامعه هستیم. آنچه در این جلسه گفتم این بود که باید تشخیص دهیم که چرا علاقه مخاطب به هنرمندان و آثارشان کم شده است. من همچنان معتقدم که این یک ضرورت است و همه باید دست به دست هم بدهند و در مقابل تهاجم فرهنگی و نفوذ فرهنگی دشمن تلاش کنند. وی در خصوص تغییرات در دولت گفت: در هر دوره ای در صداوسیما تغییراتی هم در ماموریت ها و هم در سازوکارها و سمت ها ایجاد می شود. بنابراین مشاهده تغییرات در رویکردها و مسئولیت ها و در محتوای فاخر روی آنتن امری طبیعی است. جبلی در پاسخ به سوالی درباره نامه هایی که شبیه به مدیران جدید سازمان و نبود خلأ در رزومه مدیریتی برخی از آنهاست، گفت: این اعتقاد که ما در قبال مردم و اخلاق مردم و مهمتر از همه کسانی که بخواهند مسئولیم. با ما کار کنید، او باید این اعتقاد را داشته باشد. در مقطع بعدی باید تجربه و دانش در زمینه فرهنگ، هنر، تلویزیون و تولید داشته باشد که ملاک ما برای انتخاب همکاران جدید خواهد بود. رئیس سازمان صداوسیما در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر پایان ماجرای هکرها و عدم اطلاع رسانی آن، توضیح داد: بررسی هایی در خصوص هک شدن سامانه های صدا و سیما انجام شد. تحقیقات نه تنها از سوی ما، بلکه از سوی سازمان های متخصص در فضای مجازی نیز در حال انجام است، چرا که علاوه بر اتفاقاتی که برای صداوسیما افتاده، موارد دیگری نیز که در دستگاه های دیگر رخ داده و باعث هک سیستم شده، در حال بررسی است و این دستگاه ها نتیجه نهایی را اعلام خواهند کرد. .

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر کاهش مخاطبان رادیو و تاثیر تنگ شدن دایره مجریان تلویزیون و نامه های شنیده شده اخیر یادآور شد: قبلا هم گفته ام که درهای صداوسیما به همه استعدادها و توانایی ها به ویژه کسانی که به آنها ایمان دارند. فرهنگ و اعتماد مردم است و هیچ وقت بسته نمی شود و اگر خدا بدهد بازتر می شود. ما باید قدر همه توانایی هایی را بدانیم که به این اصول اعتقاد دارند و این دارایی ها را در سازمان حفظ خواهیم کرد. مورد خاصی که اشاره کردید به این معنا نیست که صدا و سیما سیاست قطع همکاری یا حذف عناصر را دارد. هدف ما دیدن کل جامعه و فرصت های آن و تلاش برای محافظت و تقویت هرکسی است که می تواند در این مسیر نقش آفرینی کند.

دیدگاهتان را بنویسید