رئیس صدا و سیما از نمایشگاه کتاب تهران بازدید کرد


ساعت: 23:28
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838860

پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران امشب شنبه 24 اردیبهشت از سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید و با یاسر احمدوند رئیس این نمایشگاه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز مطبوعاتی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، پیمان جبلی رئیس رسانه ملی در دیدار با یاسر احمدوند رئیس سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، از همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با رسانه ها برای پوشش مناسب رویداد بزرگ فرهنگی کشور. وی گفت: پس از دو سال وقفه از نمایشگاه کتاب، بر این نکته مهم تاکید کردیم که این رویداد بزرگ فرهنگی در راستای رسالت ذاتی دو نهاد بزرگ فرهنگی صدا و سیما و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود. وزارت فرهنگ و امور اسلامی.
وی بر استفاده از ظرفیت فرهنگی رویداد ملی و فراملی نمایشگاه کتاب تاکید کرد و گفت: در نظر داریم از تجربیات امسال برای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی از طریق شبکه تلویزیونی سال آینده استفاده کنیم. امروز در سی و سومین نمایشگاه کتاب آمادگی خود را برای انعکاس بهتر نمایشگاه کتاب در سال های آتی معاونت فرهنگی و جهت گیری اسلامی اعلام می کنیم.
جبلی ادامه داد: تلاش می کنیم کنداکتورهای شبکه های مختلف خود را با رویدادهای پیش بینی شده برای نمایشگاه کتاب هماهنگ و منطبق کنیم. امیدوارم بتوانیم از حداکثر ظرفیت رسانه برای معرفی کتاب به فضای فرهنگی نمایشگاه کتاب، حضور اندیشمندان، نخبگان، نویسندگان و غنی سازی شبکه های مختلف رادیویی استفاده کنیم.
مدیرکل صداوسیما در پاسخ به این سوال که چند شبکه رسانه ملی این نمایشگاه کتاب را پوشش داده اند، گفت: تقریباً همه شبکه های صدا و سیما در پوشش و اطلاع رسانی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران فعال و مشوق بودند که تمام تلاش خود را در زمینه فرهنگ سازی انجام می دهند. خواندن.
وی افزود: در این مدت از نمایشگاه کتاب، هر شبکه توانست با تهیه و پخش برنامه های تولیدی مختلف خود از نمایشگاه کتاب زنده و ضبط، تجهیزات لازم را متناسب با امکاناتی که برای انعکاس بهتر نمایشگاه داشت به مصلی منتقل کند. “
وی افزود: در دیدار با مدیر نمایشگاه تاکید شد که رسانه ملی می تواند از زمان باقی مانده تا پایان نمایشگاه کتاب و با توجه به اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توسعه استفاده کند. و ترویج فرهنگ مطالعه و انتقال امکانات فنی بیشتر به مصلی.
جبلی در پایان نظر خود را درباره شعار نمایشگاه کتاب «ما با کتاب سالم هستیم» اینگونه بیان کرد: طبیعتاً همینطور است و نمایشگاه کتاب محل آشتی جامعه و کتاب در فاصله دو سال است. اگر چه جسمی سلامت همه مهم است. سلامت روان نیاز جدی تری است و مردم در سایه کتاب سالم ترند.
سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از بیست و یکم آغاز شد و تا سی و یکم فروردین ماه 1301 در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی (ره) و به صورت مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید