رانندگان خودرو باید اعدام شوند

رانندگان خودرو باید اعدام شوند

روز جدید : رئیس سابق پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: همه مدیران مسئول و خشن صنعت خودرو باید اعدام شوند چرا که خودروسازان بزرگترین قاتل ملت ایران هستند.

فقط یک سری تصادفات طول کشید تا دوباره بحث ایمنی خودروهای خانگی مطرح شود و مردم یک بار دیگر متوجه شوند که با خودروی بی کیفیت رانندگی می کنند. موضوع باز نشدن ایربگ خودرو همچنان داغ است و پلیس تنها در دو مصاحبه با خودروسازان خط و نشان کشیده است که خودروسازان در پاسخ به آن به راحتی مسئولیت خود را رد کرده و اتفاقات را عادی می دانند. اما آنچه در این میان اهمیت دارد جان هموطنانی است که در ارابه‌های مرگ درونی گرفته شده‌اند.

در همین راستا با سرهنگ هادی هاشمی رئیس سابق پلیس راهنمایی و رانندگی و کارشناس ارشد ایمنی و حوادث گفتگویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

هاشمی در خصوص وظایف پلیس در حوزه ایمنی خودرو و اقداماتی که پلیس اکنون می تواند انجام دهد، به جامعه ۲۴ گفت: شماره گذاری یا توقف شماره گذاری از قدرت ذاتی پلیس است و هیچکس نمی تواند آن را از پلیس سلب کند. اگر خودرو استانداردهای لازم را داشته باشد، پلیس موظف به شماره گذاری آن است و در صورتی که خودرویی حتی یکی از استانداردها را نداشته باشد، باید سریعاً شماره گذاری آن متوقف شود و هیچ خودرویی تا زمان تعمیر خرابی شماره گذاری نشود.

وی افزود: به نظر می رسد دلایلی وجود دارد که پلیس به وظیفه خود عمل نمی کند. باور کنید ماشین بدون کیسه هوا هیچ تفاوتی با ماشین بدون کیسه هوا ندارد. من هنوز از اینکه چند خودرو می توانند در تصادف زنجیره ای بدون کارکردن هیچ کیسه هوا با هم برخورد کنند شوکه هستم.

از سال 91 تا کنون شماره گذاری و بازیابی پلاک خودرو را متوقف کنید

رئیس سابق پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: اگر من رئیس پلیس بودم اجازه تردد این خودروها را نمی دادم و شماره گذاری خودروها را متوقف می کردم. این خودروها فاقد شرایط قانونی هستند و خودروهایی با استانداردهای غلط و قاچاق محسوب می شوند.

بار دیگر خودروسازان تاوان خودخواهی و اشتباهات خود را می پردازند

هاشمی با بیان اینکه وقتی حکم تبرئه کادر فنی دو خودروساز بومی را در تلویزیون دیدم عرق شرم و ناراحتی به من جاری شد، گفت: در کنار رعایت نکردن ایمنی از اظهار نظر خجالت نمی کشند. پلیس به اشتباه معتقد است خودروساز بومی در حال اصلاح کاستی های خود است. چرا مردم و ماشین آلات همیشه باید برای خودروسازان هزینه کنند؟ یک بار برای همیشه شماره گذاری را متوقف کنید و پلاک ها را برگردانید تا خودروسازان پاسخگوی مردم باشند و تاوان تمام بی احتیاطی ها و بی توجهی هایشان را بپردازند.

وی با اشاره به جامعه 24 با اشاره به اینکه معتقد است دو خودروساز داخلی باید تعطیل شوند تا مردم بتوانند نفس بکشند، گفت: باور کنید ایده تغییر صنعت خودرو و ارتقای ایمنی و رفع کاستی های تخیل خام است. و زنده بمانند. آنچه امروز می بینیم در 30 سال گذشته مشابه است و نباید انتظار نیم درصدی برای بهبود ایمنی خودروی خانگی داشته باشیم. خودروهای داخلی آسیب دیدند و پناهگاه مرگ شدند.

هاشمی با بیان اینکه خودروسازان مرگبارترین و وحشی ترین مردم ایران هستند و همه مدیران و وزرای خودروسازان باید تحت تعقیب قرار گیرند، افزود: انتظار می رود دادستان کل کشور به موضوع خودروسازان رسیدگی کند و مردم را از آن نجات دهد. در هیچ موردی در تاریخ این کشور به اندازه خودروسازان قتل و ظلم و ویرانی صورت نگرفته است. هر مدیر مسئول در این زمینه باید بدون فکر به دار آویخته شود و دولت نجات یابد. این سرقت خودرو مشکلاتی را برای کشور ایجاد می کند. قوه قضاییه باید وارد شود و حق مردم را از این مدیران بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید