راه اندازی گشت هدف گیری نامحسوس در مشهد/بررسی پوشش زنان و مردان در سازمان ها و ادارات

راه اندازی گشت هدف گیری نامحسوس در مشهد/بررسی پوشش زنان و مردان در سازمان ها و ادارات

روز جدید بر اساس پیام ستاد بیست و یکم خراسان رضوی که زیر نظر ستاد امر به معروف انجام می شود، گشت با رهنمودهای ظریف در مشهد راه اندازی شد.

با توجه به آنچه در متن قرارگاه 21 تیر آمده است مفاهیم عفاف به عفاف بینایی، عفاف گفتار، عفاف حرکات و حالات، عفاف ارتباط، عفاف و عفاف حجاب و حجاب تقسیم می شود. برای زنان شامل اقلام داخل چادر می شود و رنگ ماسک، کت، شلوار، جوراب، کفش و لباس است.

آقایان نباید از کراوات، پاپیون و سایر نمادهای غربی، تی شرت، پیراهن های تنگ و کوتاه، لباس های تن پوش و تکه تکه، طلا و جواهرات، شلوار زیپ دار و … استفاده کنند.

این طرح همچنین برخی از ویژگی های مشترک را برای مردان و زنان فهرست می کند. عدم استفاده از تصاویر غیرمجاز بدون پوشش اسلامی در فضای مجازی به عنوان عکس پروفایل، خودداری از بکارگیری زنان در سمت ها و پست های سازمانی ویژه آقایان و بالعکس، تعیین منشی یا مدیر دفتر مرد برای مدیران مرد و مدیر زن برای مدیران زن و غیره. بر. یکی از مهم ترین ویژگی های مشترک است. همچنین در تبصره ای استخدام منشی بدون حجاب تخلف مضاعف محسوب می شود.

مهدی رضایی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در خصوص روند اجرای پروژه گفت: بر اساس محلات و محدوده شهرداری، تقسیمات جغرافیایی مشهد و 108 تیم سه نفره از ابتدا تا کنون انجام دادیم. پایان ساعات کاری، مکان هایی که در محدوده قرار دارند آنها در مورد موقعیت جغرافیایی خود تحقیق می کنند. حدود 2 هفته از شروع این پروژه می گذرد و در این مدت از 760 نقطه در مشهد بازدید شده است که پیشرفت قابل قبولی است. مدیران دستگاه ها نیز همکاری خوبی داشتند و تنش های محدودی در همه این موارد رخ داد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که کار را با کمترین نتیجه انجام دهیم و نیروهای ما در این زمینه توجیه پذیر هستند. ارزیابان ما به هیچ وجه نیازی به هشدار به مردم ندارند و در صورت عدم رعایت شاخصی توسط کارکنان مجموعه یا سایرین هنگام بازدید بازرسان از واحدها، به سادگی موضوع را یادداشت کرده و در فرم نامه محرمانه برای مدیر واحدها ارسال می کنند. این وظیفه ماست که دخالت نکنیم بلکه مدیران دستگاه ها نسبت به رعایت موارد ابلاغی اقدامات لازم را انجام دهند. اگر می بینید که تعاملات نامناسبی در سطح جامعه اتفاق می افتد، از طرف ناظران ستاد و دوستان خوب یا بد نیست و ممکن است برخی افراد احساس مسئولیت کرده باشند.

رضایی خاطرنشان کرد: در بازدیدهای انجام شده تا پایان هفته گذشته در مجموع 35 مورد تخلف صورت گرفت که به صورت محرمانه برای رسیدگی به مدیر دستگاه ارسال شد. فعالیت ما با هدف افزایش دامنه نظارتی مدیران موسسات و کمک به آنها است، در غیر این صورت این حوزه هیچ ربطی به ما ندارد و وظیفه ما فقط شمارش و گزارش شاخص هاست، اما از آنجایی که حوزه نظارت بر موسسات و مدیران محدود و فاقد توانایی انجام این کار هستند، در قالب این طرح برای کمک به ادارات و سازمان ها در امر نظارت طراحی شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در پاسخ به سوالی مبنی بر روند اجرایی و گستره جغرافیایی و عملیاتی این طرح گفت: تمامی اماکن اعم از درمانگاه ها، داروخانه ها، ادارات، سازمان ها، بانک ها، دفاتر پیشخوان دولت و غیره هستند. تامین نیروی انسانی برای بازرسان و ارزیابان مشکلی ندارد و در صورت نیاز می توانیم این 108 تیم را افزایش دهیم. در محدوده خارج از مشهد و سایر شهرهای خراسان رضوی مشکل خاصی وجود ندارد و شاید در شهرهای بزرگتر مانند نیشابور و سبزوار نیز این طرح با جدیت بیشتری دنبال شود، زیرا هنوز گزارش خلاصه شهرستان ها به دست ما نرسیده است.

پایان خرداد ماه سال جاری، بیست و یکمین قرارگاه رسماً در استان خراسان رضوی آغاز به کار کرد. این قرارگاه با ابلاغ شاخص های عفاف و حجاب به دستگاه های اجرایی و نظارت بر اجرای آن ها، تلاش می کند تا 30 تیرماه که به طور رسمی به عنوان روز عفاف و حجاب شناخته می شود، ارتقای حجاب و عفاف را در نهادها پیگیری کند.

اعضای اصلی تشکیل قرارگاه 21 تیر هر شهرستان عبارتند از امام جمعه، فرماندار، دادستان، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان، اداره اطلاعات، سازمان بازرسی، سازمان تبلیغات اسلامی و سایر ادارات در صورت لزوم.

دیدگاهتان را بنویسید