راه حل رفع بیکاری سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان است


ساعت: 11:30
تاریخ انتشار: 1401/01/11
کد خبر: 1818645

همچنین در بازدید از پارک فناوری پردیس به معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اشاره شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مهمترین راه رفع بیکاری و ایجاد اشتغال سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محمدعلی زلفی گل، میزبان سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بازدید و با محصولات و خدمات دانش بنیان – شرکت های خلاق و خلاق آشنا شد. . با فعالان این مشاغل صحبت کنید.

شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی نانومیکروسکوپ‌های ایرانی ساختند و شرکت‌های فعال در حوزه رباتیک از جمله شرکت‌هایی بودند که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از آنها بازدید کرد و با فناوران آنها گفت‌وگو کرد.

بازدید از نمایشگاه فناوری پارک پردیس و ارائه قسمت های مختلف این پارک از دیگر برنامه های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بود.

وی افزود: مهمترین کاری که در سال جدید در تلاشیم انجام دهیم این است که شرایطی را ایجاد کنیم که مردم و بازار خارجی در آن ایجاد کنند.

وی افزود: تلاش می کنیم در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد، موسسات شتاب دهنده ای ایجاد کنیم و امکاناتی را در اختیار آنها قرار دهیم تا بتوانند با ایده پردازی مردم را جذب کنند و شرایطی را فراهم کنند تا ایده های آنها به تولید تبدیل شود و در نهایت به دانش تبدیل شود. شرکت ها

ذوالفیگل با قدردانی از مقام معظم رهبری که امسال را سال دانش نامگذاری کردند، گفت: مهمترین مشکل کشور در حال حاضر بیکاری است و مهمترین راه برای ریشه کنی بیکاری و ایجاد اشتغال سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان است. تولید مبتنی بر و ایجاد اشتغال از این رو انتظار می رود کل کشور بسیج شده و با حمایت و تامین منابع مادی علم و فناوری مشکل اشتغال را در کشور حل کنند.

وزیر علوم در این جلسه بر ضرورت انتقال تجربیات مفید پارک علم و فناوری در پردیس از بدو تاسیس به مدیران پارک های علم و فناوری وزارت علوم و برگزاری نشست های مشترک برای افزایش ظرفیت و فرصت ها تاکید کرد. تحقق شعار سال .

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در این بازدید گفت: امیدوارم امسال سال خوبی برای توسعه شرکت های دانش بنیان باشد. انتصاب امسال یکی از فرصت های بی نظیری است که در اختیار فعالان این عرصه قرار گرفته است. تفاهمی که در دولت داریم و در جلسه هیئت دولت بر آن تاکید شد این است که معاونت علمی وزارتخانه های اصلی اقتصادی کشور تا پایان فروردین برنامه های دانش خود را نهایی و در دولت تصویب کند. . وزارت بزرگ اقتصاد و همه بازیگران بزرگ اقتصادی کشور باید به این عرصه بیایند و از این فرصت طلایی در کنار ما استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید