رتبه اول گیلان در صدور مجوز صنایع تبدیلی کشاورزی


ساعت: 13:23
تاریخ انتشار: 1301/06/24
کد خبر: 1897605

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه کشاورزی استان از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار است، گفت: استان گیلان بیش از 2100 پروانه بهره برداری در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی دارد که از این نظر رتبه نخست را در یک کشور دارد. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذر، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی گیلان در گفت و گو با اشاره به اینکه کشاورزی نقش مهمی در تولید، معیشت و اشتغال جوامع دارد، تصریح کرد: مدیریت صحیح و عملکرد صحیح در بخش کشاورزی تضمین کننده مواد غذایی است. امنیت.

وی با بیان اینکه کشاورزی استان گیلان از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار است، افزود: استان گیلان دارای بیش از 2100 پروانه بهره برداری در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی است که رتبه نخست کشور را دارد.

قاسم جوادزاده با اشاره به اینکه اکثر این پروانه های بهره برداری صادر شده در حال بهره برداری است، گفت: مشکلات نقدینگی، نیروی انسانی، بازار، کیفیت مواد اولیه، ضعف تکنولوژی، فرسودگی ماشین آلات، ضایعات زیاد تولید از جمله دلایلی است که تنها باعث شده است. در حال بهره برداری ظرفیت عملی یک میلیون و 650 هزار تن می باشد.

این مسئول با تاکید بر لزوم برنامه ریزی و مدیریت صحیح برای فعال سازی ظرفیت های مازاد در این بخش، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های موجود می تواند زمینه اشتغال را فراهم کند.

وی به حضور 65 پروژه و طرح نیمه تمام در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی با 60 درصد پیشرفت فیزیکی اشاره کرد و گفت: برای این تعداد پروژه 7000 میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز است.

جوادزاده 3 هزار میلیارد ریال از این سرمایه گذاری را تسهیلات عنوان کرد و خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح ظرفیت فرآوری 300 هزار تن محصول افزایش می یابد و برای هزار و 50 نفر شغل ایجاد می شود. با این اقدام سهم صنعت تولیدی استان به 70 درصد تولید می رسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید