رتبه معلمان به ایستگاه آخر می رسد

رتبه معلمان به ایستگاه آخر می رسد

ارزشیابی معلمان یکی از موضوعات مهمی است که باید برای ارتقای صلاحیت حرفه ای معلمان اجرا شود. رتبه بندی معلمان دارای ابعاد و زوایای مختلفی است که معلمان باید با آن آشنا باشند و بر اساس رتبه بندی معلمان در چهار گروه طبقه بندی می شوند و حقوق آنها بر اساس آن تعیین می شود. رتبه بندی معلمان در پایان آبان ماه سال گذشته تصویب شد. رتبه بندی معلمان برای همه معلمان در یکی از ردیف های زیر هنر انجام می شود. ماده 3 این قانون و طبق مقررات آن حداکثر تا سه ماه پس از ابلاغ قانون.

برگزاری آزمون ارزشیابی معلمان مهر آفرین لغو شد اما حالا این معلمان از مشکل دیگری می گویند.

اجرای رتبه بندی معلمان طرح مهر آفرین با مشکلاتی همراه بود که در ابتدا این افراد پس از برگزاری آزمون و دریافت کد شناسایی باید رتبه بندی می شدند. اما مجلس در قانون اعاده حقوق این آزمون را حذف کرد و مقرر شد معلمان مهر آفرین بدون هیچ آزمونی از امتیاز رتبه بندی برخوردار شوند. اما اکنون آن گروه مشکلات دیگری را در مورد نحوه اعمال رتبه گزارش می دهد.

به گفته معلمان طرح مهر آفرین به دلیل رتبه بندی از حقوق آنان کسر می شود و بر خلاف سایر معلمان رتبه بندی به جای مهر 1400 از ابتدای مهر 1401 شامل وضعیت آنان می شود.

با ردیابی این موضوع و در نهایت پیگیری ها نشان داد که معلمان مهر آفرین باید از اول شهریور 1400 به بعد ارزشیابی می شدند اما چون این افراد کد شناسایی نداشتند باید آزمون می دادند.

شورای اسلامی ارزیابی را در بحث تناسب دستمزد و در قانون ترمیم اضافه کرد تا معلمان مهرآفرین بدون آزمون ارزشیابی شوند و تاریخ اجرا تا اول مهر 1401 تعیین شد و شرکت در آزمون معلمان مهر حذف شد. آفرین. اما رتبه از اول مهر 1401 در آنها لحاظ شده است.

به نظر می رسد برای حل مشکل لازم است معاونت حقوقی رئیس جمهور در این خصوص نظر بدهد یا مجلس روند را اصلاح کند.

رتبه بندی معلمان بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، ستاری فرد ضمن تشکر از همراهی و همکاری شبانه روزی همکاران در ستاد، استان ها و مناطق، افزود: برخی از مناطق و استان ها در این زمینه فعالیت دارند. هنگام صدور دستورات بسیار خوب عمل کرد. اما متاسفانه برخی از آنها آنطور که انتظار داشتیم از فرصت آبان ماه استفاده نکردند. بنابراین در 2 هفته آینده باید دوبرابر تلاش کنیم تا مزایای رتبه بندی به طور کامل مشخص شود و به موازات آن ارزیابی و تعیین امتیاز رتبه برای افراد پیگیری می شود و زودتر مسئولیت صدور تصمیم در مورد طبقه بندی موضوعی است. سرعت و دقت در کار و حسن اجرای امور مربوط به مدیران مناطق و مدیران کل استانها، وزارتخانه نیز باید نقش تنظیمی و تسهیل گر خود را در این نگرش ایفا کند تا به خواست خداوند هر دو رضایت از کار معلمان و کیفیت آموزش و پرورش محقق می شود.

به گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، متن آیین نامه طبقه بندی معلمان نهایی شده است. مقدمات رتبه بندی معلمان نیز آماده شده است. یکی از اولویت های دولت باید توجه به فرهنگیان باشد و در این راستا رتبه بندی معلمان در حال اعمال است و به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، رتبه بندی معلمان باید منجر به ارتقای کیفیت آموزش شود.

پاسخنامه آموزش و پرورش فیش حقوقی آبان ماه فرهنگیان را بخوانید.

منصور نجفی مدیر منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش استان ایلام در گفتگو با کانال اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام به تشریح ابهامات فیش حقوقی آبان ماه فرهنگیان پرداخت.

نجفی گفت: در این مرحله برای همکاران عزیزی که بعد از تاریخ 1400/06/31 بازنشسته شده اند بنا به تاکید مرکز برنامه ریزی منابع انسانی تصمیمی صادر نشده است. انشاءالله در آذرماه این امکان فراهم می شود.

دیدگاهتان را بنویسید