رد مطالبات تاجگردون از مجلس/ وقتی محاسبات نماینده اخراجی از آب در آمد


ساعت: 14:10
تاریخ انتشار: 1401/03/15
کد خبر: 1843745

مجلس ادعای گلمرضا تاجگردون نماینده سابق گچساران و باشت مبنی بر اضافه کاری و حق تردد نمایندگان را رد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، آقای تاجگردون هفته گذشته در سایت خود اعلام کرد که مجلس یازدهم تا 175 ساعت اضافه کاری و یک ماموریت 5 روزه برای نمایندگان در نظر گرفته است.

وی این اقدام را “بی سابقه” و “تابوشکنی” خواند و نوشت که این تصمیم زمانی “ماموریت” خواهد بود که نمایندگان به پای صندوق های رای بروند.


ad3939eb 82dc 45bf 87ec af323e369a29 خبر خاکستری

اما امروز مجلس این ادعا را “اطلاعات نادرست و تحریف شده” خواند. خانه ملت می نویسد دریافت 175 ساعت اضافه کاری و ماموریت 7 روزه واقعیت ندارد.

در این اطلاعیه آمده است: «تاکنون چنین ارقامی در محاسبه «حقوق» نمایندگان وجود ندارد و اطلاعات حقوق و دستمزد نمایندگان در «سامانه حقوق و مزایای سازمان استخدامی کشور» ثبت شده است.

مجلس اعلام کرد بر اساس قانون (پرسشنامه ماده 6 قانون انتخابات 1378) مبنای احتساب حقوق نمایندگان مانند کلیه کارکنان دولت است.

حجت الاسلام سلیمی، یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: حقوق نمایندگان و سایر کارمندان 10 درصد افزایش یافته است و این موضوع جدیدی نیست.

وی افزود که حقوق اضافه کاری و ماموریت نمایندگان مجلس نسبت به سایرین «محدودتر» است.

مجلس همچنین در پاسخ به آقای تاجگردون نماینده گچساران و باشت گفت که افزایش ۲۵ درصدی مصوبه دولت برای اجاره دفاتر نمایندگان اجرایی نشده است.


عضو هیئت مدیره: حقوق نمایندگان حدود 18 میلیون تن است

مبلغ دریافتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی قبلاً در نظر گرفته شده است. چندی پیش در هفته گذشته یکی از اعضای هیئت رئیسه سومین دوره مجلس یازدهم گفت: حقوق نمایندگان حدود 18 میلیون تن است.

البته آقای امیرآبادی فراهانی اضافه کرد که هزینه های دفتر نمایندگان و نیروی کار آنها مشمول حقوق نمی شود چرا که باید همین مبلغ را هزینه کنند.

او مدعی است که «برخی از نمایندگان مجلس از این محل پول پس انداز می کنند و به برخی از مراجعان کارت کمک می دهند».

رئیس‌جمهور بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس «اداره کلیه امور اداری، مالی، کارگری و تشکیلاتی» و «امضای کلیه تصمیمات استخدامی طبق آیین‌نامه داخلی مجلس و سایر قوانین و مقررات» را در اختیار دارد. مجلس

نظارت بر کلیه امور اداری، مالی، کارگری و تشکیلاتی مجلس بر عهده دفتر مجلس است.

تصویب بودجه پیشنهادی سالانه مجلس و حقوق مالی نمایندگان نیز از وظایف این شورا است که کمیسیون برنامه و بودجه نیز در آن عمل می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید