رسیدگی ویژه به تخلفات دولت قبل در خصوص فروش بنزین در کمیسیون انرژی / تخلفات قبل از فروش فرآورده های نفتی تنها یک مورد نیست.

ساعت: 13:10
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1786292

دبیر کمیسیون انرژی مجلس از پیگیری پرونده تخلفات مبنی بر فروش اولیه فرآورده های نفتی توسط دولت به کمیسیون مربوطه و قوه قضائیه خبر داد.

عبدالعلی رحیمی مظفری دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص عدم بازگشت 500 میلیون دلار بنزین فروخته شده توسط فردی به نام محمد ذوالفقاری به کشور در دولت قبل، گفت: این موضوع در رسانه ها مطرح شده و جزئیات آن به کمیسیون مجلس ارائه نشده است. انرژی “.

وی ادامه داد: البته چندین مورد مشابه دیگر در حوزه فرآورده های نفتی داشته ایم و از طریق کمیسیون انرژی این موارد را رصد می کنیم؛ این پرونده و سایر موارد مشابه از طریق کمیسیون و نمایندگان انجام می شود. قوه قضائیه.

این نماینده مجلس گفت: در حال حاضر اطلاعات جدید و دقیق تری از این پرونده اعلام نشده است اما قطعا از مجاری قانونی پیگیری خواهد شد.

دبیر کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: با رسانه ای شدن این گونه پرونده ها، شعبی که از مراحل تایید قانونی خارج شده اند به آنها اضافه می شود. از مردم و رسانه ها می خواهم موضوع را روشن کنند. این گونه مسائل باید توسط دستگاه های تخصصی پیگیری شود و نتایج بررسی ها در اختیار مردم قرار گیرد.

رحیمی مظفری گفت: این موضوع در حال حاضر در مراحل قانونی در حال بررسی است و کمیسیون انرژی در جلسه ای که هفته گذشته برگزار کردیم از معاون وزیر نفت خواست که هم در این مورد و هم موارد مشابه در پیش فروش محصولات را بررسی کند. نفت برای اطلاع رسانی کاملتر به مجلس و قوه قضائیه.

وی در پایان تاکید کرد: هفته آینده جلسه جدیدی با حضور مسئولان وزارت مربوطه و کارکنان قضایی در کمیسیون انرژی تشکیل می شود و به این موضوع رسیدگی خواهد شد. تاکید مجلس تسریع در رسیدگی به پرونده ها است و مطمئناً نتایج به صورت علنی توسط رسانه ها اعلام می شود و مجلس و نمایندگان فاقد چنین تخلفاتی نخواهند بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید