رشد 10 درصدی صادرات فولاد در 4 ماهه امسال


ساعت: 14:27
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1892029

سخنگوی وزارت امنیت از افزایش 10 درصدی فولاد در 4 ماهه امسال خبر داد و افزود: رشد در حوزه معدن حدود 5 درصد است و بلوک هایی که در حوزه معدن به بهره برداری رسیده است. شهرک های صنعتی 2047 واحد می باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امید کلیباف سخنگوی وزارت امنیت با اشاره به رشد صادرات در دوره یکساله دولت سیزدهم گفت: در حوزه تجارت خارجی از ابتدای مرداد ماه سال 1401 تاکنون 27.3 درصد رشد داشته ایم. نسبت به سال گذشته و همچنین 51.5 میلیارد دلار صادرات ارز داشته ایم که به معنای افزایش تولید و رقابت پذیری در بخش خدمات فنی است.

سخنگوی وزارت امنیت از افزایش 10 درصدی فولاد در 4 ماهه امسال خبر داد و افزود: رشد در حوزه معدن حدود 5 درصد است و بلوک هایی که در حوزه معدن به بهره برداری رسیده است. شهرک های صنعتی 2047 واحد می باشد.

قالیباف ادامه داد: یک میلیون و 600 هزار خودرو را هدف گذاری کرده ایم که برای ایران خودرو 750 هزار خودرو و برای سایپا 200 هزار خودرو است. اگر برجام اجرا شود، شاید بتوانیم زودتر به هدف در خودرو برسیم.

وی تاثیر قرعه کشی سامانه یکپارچه خودرو را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در 2 ماه گذشته شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار بوده ایم و با افزایش تولید 50 درصدی خودروها. ، از قرعه کشی خارج شدیم فقط خودرو کوییک اس در سایپا در قرعه کشی شرکت کرد و تارا و دنا در ایران خودرو از قرعه کشی حذف شدند.

سخنگوی وزارت امنیت تصریح کرد: لوازم خانگی، دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی و لوازم یدکی از جمله 5 کالایی هستند که 50 درصد کالاهای قاچاق را تشکیل می دهند. آنها دارند

این مسئول با اشاره به 26 طرح ایمیدرو گفت: عمر ماشین آلات ماینینگ 20 سال است و اکثر ماشین آلات ماینینگ در ایران بالای 30 سال قدمت دارند و اگر ماشینی 18 سال عمر کند یعنی قدیمی است. در حال حاضر واردات ماشین آلات معدنی در سه ماهه اول امسال نسبت به سال قبل 93 درصد افزایش یافته و محدودیت واردات برداشته شده است.

وی در خصوص نتیجه بررسی رفع ممنوعیت واردات چهار یا پنج کالا گفت: واردات کالاهایی که ساخت و رقابت بالایی دارند مانند لوازم خانگی باید معاف شود و این موضوع در دست بررسی است. زیرا ممکن است هیچ وارداتی برای همیشه ممنوع شود.

کلیباف خط قرمز سکوت وزارتخانه را آسیب رساندن به تولید داخلی عنوان کرد و اذعان داشت: اگر واردات کالا در نهایت منجر به ارتقای کیفیت و قیمت شود، ممنوعیت واردات را لغو می کنیم.


تولید لوازم خانگی امسال یک فرصت طلایی است

وی تولید لوازم خانگی امسال را فرصتی طلایی دانست و افزود: هدف از تولید لوازم خانگی امسال تولید بیش از 18 میلیون دستگاه لوازم خانگی است.

سخنگوی وزارت امنیت در پاسخ به این سوال که آیا تخلفات فولاد مبارکه در حال بررسی است یا خیر، تصریح کرد: سیاست وزارت امنیت اصلاح رویه ها است، بنابراین از قوه قضائیه خواسته ایم در این زمینه بررسی دقیقی انجام دهد تا اگر تخلفی صورت گرفت. ، به وضوح مشخص خواهد شد. ; 57 هزار میلیارد تومان تخلفات مربوط به فروش زیر قیمت فولاد بوده که شاید بر اساس سیاست دولت قبل باشد. از رسانه‌ها می‌خواهیم فضای رسانه‌ای آرام را حفظ کنند و موضوع را بزرگ‌نمایی و کم‌اهمیت نکنند تا دستگاه قضایی با آن برخورد کند.

قالیباف از اصلاحات و لغو قیمت گذاری دستوری در وزارت صمت خبر داد و افزود: تحریم ها باعث افزایش 20 تا 30 درصدی هزینه های تولید شده و هزینه های حمل و نقل بر عهده دلالان برای تامین پول واردات است. تورم 40 درصدی هم در کشور داریم پس بعد از رفع تحریم ها به معنای ارزان شدن قیمت نیست، در کوتاه مدت به دنبال افزایش کیفیت قطعات هستیم.

در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی، لطفا جزئیاتی را در خصوص واردات خودرو بیان کنید در حالی که بسیاری از فعالان این خودرو معتقدند امکانی برای خودروی 10 هزار دلاری وجود ندارد که استانداردهای 85 را داشته باشد؟ وی گفت: ضوابط واردات خودرو نهایی شده و به زودی جزئیات آن اعلام می شود. هدف واردات خودرو ما برای گروه های کم درآمد است و خودروهای بین 10 تا 20 هزار دلار هستند.

قالیباف ادامه داد: خودروهای وارداتی بی کیفیت و زشت نیستند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلانا مبنی بر اینکه این خودروها از کدام کشورها وارد می شود یا این خودروها از هند وارد می شود، افزود: مذاکراتی انجام شده و با چین، هند و حتی رنو وارد مذاکره شده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید