رشد 80 درصدی تجارت با عمان در چهار ماهه امسال


ساعت: 11:41
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887600

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مبادلات تجاری ایران و عمان در چهار ماهه نخست امسال 80 درصد افزایش یافت و صادرات از 145 میلیون دلار در مدت مشابه سال گذشته به 415 میلیون دلار رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا پیمان پاک» در همایش فرصت ها و روش های صادراتی در عمان با بیان اینکه راهبرد دولت سیزدهم توسعه تجارت با کشورهای همسایه است، گفت: در سازمان توسعه تجارت اقدامات مختلفی برای تسهیل و تسریع تجارت در گذشته انجام شده است. سال

مدیرعامل سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه توسعه بازار یکی از مهمترین موضوعاتی است که دولت دنبال می کند، اظهار داشت: سمینارهایی برای آشنایی با فعالیت های اقتصادی کشورها در این راستا برگزار می شود که تاکنون برای پاکستان انجام شده است. و روسیه.

پیمان پاک خاطرنشان کرد: عمان بهترین الگو برای توسعه همکاری های تجاری است چرا که هماهنگی های همه جانبه ای بین دو کشور برای اثربخشی اقدامات ایجاد شده که موفقیت آمیز نیز هست.

وی با تاکید بر اینکه موفقیت ها و دستاوردهای تجاری دو کشور را از آمارها می توان دریافت، گفت: در سال 1400 رشد 60 درصدی مبادلات تجاری ایران و عمان را شاهد بودیم و در 4 ماهه نخست امسال به این مهم دست یافتیم. رشد 80 درصدی

مدیرعامل سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: از سوی دیگر اقدامات زیرساختی دولت با همکاری اتاق های بازرگانی دو کشور اقدامات موثری است که آینده روشن تری را برای توسعه تجارت دو کشور ترسیم می کند. .

وی با بیان اینکه ایران و عمان نزدیکی دیرینه فرهنگی و سیاسی با ایران دارند، گفت: عزم جدی دولت ها در عرصه فعالیت های اقتصادی موجب تسهیل تجارت و فراهم شدن شرایط توسعه شده است.

پیمان پاک با اشاره به تاکید کمیسیون مشترک ایران و عمان بر تامین زیرساخت ها خاطرنشان کرد: همکاری متعاقب و همه جانبه طرف عمانی در توسعه فعالیت های تجاری با حمایت فعال اتاق های بازرگانی فرصتی را برای گسترش این زیرساخت ها فراهم کرد. مبادله با ایجاد الزامات و زیرساخت ها برای دستیابی به اهداف اقتصادی.

دیدگاهتان را بنویسید