رعایت «بدحجابی» باعث کاهش سن بلوغ در کودکان شده است

رعایت «بدحجابی» باعث کاهش سن بلوغ در کودکان شده است

روز جدید : رعایت پوشش های غیر سنتی که در جامعه رواج یافته است باعث می شود که کودکان در مواجهه با چنین پدیده هایی با مسائل جنسی برخورد کنند. درگیری ذهنی و تبعیت از چنین فضایی در جامعه، سن بلوغ را پایین می آورد و آسیب های بعدی را به دنبال دارد.

حجاب گشاد در جامعه ایران به «بدحجابی» تبدیل شده است. بدحجابی به معنای رعایت نکردن حجاب اسلامی نیست، بلکه نوعی پوشش است که با تعارف جنسی فرد سروکار دارد و حس جنسیت را در جامعه افزایش می دهد.

این حادثه علاوه بر آثاری که این عارضه بر روح و روان افراد محجبه وارد می کند، به طور مستقیم و غیرمستقیم آسیب هایی را در جامعه ایجاد می کند که اغلب حتی افراد محجبه نیز از آن بی خبرند.

شاید اولین شاهد برای چنین ادعایی این باشد که خود این افراد اولین گروهی هستند که از این حادثه رنج می برند.

در زیر به طور خلاصه به بررسی گروه های آسیب پذیر و علل آنها می پردازیم:

اولا؛ زنانی که محجبه نیستند: پوشیدن حجاب چندین اثر مهم بر روی این زنان دارد.

یکی این است که آنها را با مجلل بی پایان آشنا می کند.

از طرفی با گذشت زمان به دلیل پیری طبیعی و از بین رفتن زیبایی ظاهری، احساس ضعف و عدم اعتماد به نفس به سراغ این افراد می آید.

احساس افسردگی ناشی از عدم توانایی در رقابت یکی از مهم ترین آسیب های اجتماعی ناشی از بد اخلاقی است که به سراغ این افراد می آید.

از سوی دیگر هویت این زنان در جامعه بر اساس هویت جنسیتی آنها مشخص می شود. این افراد از طریق خودنمایی به جامعه معرفی می شوند و اولین چیزی که جامعه در تعامل با این افراد به آن توجه می کند هویت جنسی آنهاست.

هویت جنسیتی در ارتباطات اجتماعی مهمترین مانع در اولویت ندادن به سایر ابعاد شخصیتی این افراد است.

تجربه، درگیری و توانایی های فردی این افراد تحت تاثیر هویت جنسیتی آنهاست و تعاملات این افراد در چنین شرایطی ایجاد می شود.

این وضعیت یکی از مهلک ترین ضربات به رشد و تکامل انسان است. زیرا تمام داشته های واقعی او برای پیشرفت در اولویت قرار دارد و موضوع جنسیت افراد که یک موضوع ذاتی است و ربطی به توانایی های او ندارد در اولویت قرار می گیرد و تلاش و توانایی های اکتسابی افراد به حاشیه می رود.

با توجه به آنچه گفتیم این زیبایی ظاهری روز به روز بدتر می شود و با گذشت زمان این گونه افراد به دلیل بی هویتی دچار یأس و افسردگی می شوند.

فارس: مشاهده

دومین؛ بچه ها: با توجه به آنچه در ابتدا گفتیم، مشکل حجاب معادل بی حجابی نیست.

پوشش های غیر سنتی که در جامعه رواج یافته است، کودکان را در مواجهه با چنین پدیده هایی درگیر مشکلات جنسی می کند.

درگیری ذهنی و تبعیت از چنین فضایی در جامعه، سن بلوغ را پایین می آورد و آسیب های بعدی را به دنبال دارد.

سوم؛ نوجوانان: افزایش تحریکات جنسی در جامعه شامل نوجوانان نیز می شود.

نوجوانان به دلیل فاصله جدی تا ازدواج و فرصت ارضای نیازهای جنسی، تحت فشار شدید شرایط روحی و روانی دوران بلوغ هستند و تصورات غیرطبیعی از حیا در جامعه نیز به فشار روانی کمک می کند.

در چنین شرایطی، نوجوان توانایی بالایی برای مقابله با انحرافات جنسی پیدا می کند. انحرافاتی که صدمات جسمی و روحی زیادی را به دنبال خواهد داشت.

چهارم؛ جوانان: جوانان به دلیل استقلال بیشتری که در مواجهه با افزایش سطح تحریک جنسی در جامعه از خود نشان می دهند، مستعد رفتارهای خطرناک تری هستند.

از طرفی فرهنگ جامعه به حدی پیش رفته است که خانواده ها معمولاً یکی از شروط اصلی ازدواج را فراهم آوردن شرایط اقتصادی می دانند اما فراهم آوردن این شرایط برای مردم سخت است. به همین ترتیب، آمار ازدواج نیز کاهش یافته است و جوانان با راه سختی برای رفع نیازهای قانونی خود روبرو هستند.

فشار ناشی از افزایش تمایلات جنسی جامعه نیز این مسیر را با آزارهای روحی و روانی بیشتری همراه می کند و می تواند باعث انحرافات بسیاری شود.

پنجم؛ نهاد خانواده: وقتی هر چهار گروه فوق درگیر بحران می شوند، خود به خود نهاد خانواده را نیز درگیر بحران می کنند.

والدینی که فرزندان و نوجوانانشان درگیر مشکلی هستند که انگار خودشان درگیر آن مشکل هستند. هر آسیبی که به اعضای خانواده وارد شود باعث نارضایتی سایر اعضا نمی شود.

از طرفی عشق و علاقه زن و مرد در خانواده ای ضعیف می شود که هر یک نسبت به فرد دیگری ذهنیت داشته باشند.

حضور زنان در جامعه باعث می شود مردان ناخودآگاه همسر خود را با زنان دیگر مقایسه کنند.

علاوه بر این، خود این زنان نیز می توانند در معرض اقبال مردان دیگر قرار گیرند و نسبت به خانواده خود دلسرد شوند. در حالی که این قیاس ها اکثرا سطحی است و این باعث آسیب جدی به روابط زوجین می شود.

دیدگاهتان را بنویسید