رفتار نژادپرستانه پلیس آلمان با مرد سیاه پوست 64 ساله

دلباب باسو، کارشناس حقوقی، پلیس آلمان را عامل مرگ این مرد 64 ساله به دلیل اعمال زور بیش از حد در حین انتقال به بیمارستان دانست.

بر اساس این گزارش، به گفته خانواده «کوپا آیونگا مای موتومبو»، این مرد سیاهپوست 64 ساله که سه هفته پیش پلیس هنگام انتقال به بیمارستان روانی از زور بیش از حد استفاده کرده بود، روز پنجشنبه درگذشت.

به گفته شاهدان عینی و برادر موتومبو، این حادثه شبیه به قتل جورج فلوید در ایالات متحده آمریکا است.

دلاباب باسو، کارشناس حقوق بشر، در گفتگو با آناتولی، پلیس برلین و رفتار نژادپرستانه آنها را عامل مرگ موتومبو دانست.

باسو در مورد حادثه ای که در صبح روز 14 سپتامبر رخ داد گفت: موتومبو با دیدن پلیس ترسید. ماموران وارد اتاق او شدند و او را روی زمین انداختند و پس از آن یکی از ماموران روی گردنش نشست.

وی افزود: پس از انتقال موتومبو به طبقه همکف، 13 مامور دیگر کلانتری وارد عمل شدند تا او را روی زمین نگه دارند که در این لحظه موتومبو تقریباً خفه شد. بنابراین من فکر می کنم علت مرگ او خشونت پلیس بود.

باسو، کارشناس حقوق بشر، با اشاره به خشونت پلیس آلمان و رفتار نژادپرستانه آن، گفت: مرگ موتومبو که از بیماری روانی رنج می برد تنها مورد در این زمینه نبوده و شکایت های زیادی از این وحشیانه دریافت کرده اند. رفتار پلیس در برابر سیاه پوستان و مهاجران در آلمان

وی افزود: در مورد مرکز مشاوره ام می توانم بگویم که هر روز دو مورد نژادپرستی و خشونت پلیس را ثبت می کنیم.

به گفته باسو، که بیش از 20 سال با Good Hands کار کرده است، بسیاری از موارد وحشیانه پلیس آلمان گزارش نمی شود و به درستی توسط مقامات مورد بررسی و پیگرد قرار نمی گیرد.

وی همچنین ابراز تاسف کرد که به دلیل این رویکرد نژادپرستانه، اکثر سیاه‌پوستان و بسیاری از مهاجران اعتماد خود را به سیستم قضایی آلمان از دست داده‌اند و احساس می‌کنند که شکایات آنها جدی گرفته نمی‌شود و منصفانه بررسی نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید