رفع فیلتر برخی خدمات محدود در روزهای آینده

رفع فیلتر برخی خدمات محدود در روزهای آینده

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تلاش ما بر این است که محدودیت های قابل رفع را حذف کنیم و انشاءالله در دو روز آینده خبرهای خوبی در این زمینه خواهید شنید، اما دو پلتفرم اینستاگرام و واتس اپ شامل این موارد نمی شوند.

عیسی زارع پور امروز در حاشیه مراسم افتتاح پارک موتور برق شرکت ملی پست در پاسخ به سوال ایسنا درباره علت قطعی اینترنت در روزهای گذشته گفت: در بورس ترافیک مشکلی پیش آمد. مرکز تهران چهارشنبه و پنج شنبه.» ظرف یک تا دو ساعت داشتیم که با تلاش دوستان حل شد و الان مشکلی در مرکز تبادل ترافیک وجود ندارد.

وی درباره رفع کامل فیلتر برخی از تریبون های خارجی گفت: قبلا هم اعلام کرده بودم که کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه متولی فیلترینگ است و حدود 13 عضو دارد که دولت یکی از اعضای آن است. تلاش ما بر این است که محدودیت های قابل رفع را حذف کنیم و انشاالله در دو روز آینده خبرهای خوبی در این زمینه خواهید شنید.

وی ادامه داد: البته دو پلتفرم اینستاگرام و واتس اپ که با تایید نهادهای امنیتی مسدود شده اند، در حال حاضر مشمول این موضوع نیستند و نهادهای امنیتی در این زمینه تصمیم گیری کرده اند، اما خدماتی وجود دارد که در نظر ما، قابل بررسی است و اکنون مسیری را دنبال کنید. یک کاری می کنیم که عملی بشود. ظاهرا کلاب هاس در روزهای آینده رفع فیلتر خواهد شد.

این آخرین قطعی اینترنت به دلیل امتحان است

وی با عذرخواهی از هموطنان به دلیل مشکلات پیش آمده در BTS حوزه های امتحانی گفت: به سازمان سنجش اعلام کرده ایم که این آخرین بار است که اینترنت برای کنکور قطع می شود و باید چاره ای جایگزین برای آن بیاندیشند. نوبت بعدی کنکور.مورد اینکه به خاطر امتحان اینترنت قطع نمیکنیم.

زارع پور در ادامه سخنان خود گفت: همانطور که اعلام شد بیش از 91 درصد دستگاه های اجرایی به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل شده اند و امیدوارم تا پایان دهه فجر مابقی دستگاه ها به آنها برسد. این اتفاق بزرگی است که تمامی دستگاه های اجرایی از طریق پنجره ملی خدمات هوشمند خدمات خود را ارائه می دهند و تا پایان امسال حدود 50 درصد خدمات ارائه می شود و امیدواریم شاهد ارائه 100 درصدی خدمات توسط تمامی دستگاه های اجرایی باشیم. کشور از طریق این پنجره

وی ادامه داد: فاز اول این امر را در دهه فجر افتتاح می کنیم و امیدوارم معیار رفاه عمومی و کاهش مراجعه مردم به دستگاه های اجرایی باشد. علاوه بر این پلیس به این دستگاه متصل است و برخی خدمات عمومی آن مانند دریافت خلافی خودرو، کارت پایان خدمت و گواهینامه را که خودم چک کردم به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند آورده است. امسال قانون دستور داد تا شهریور 30 ​​درصد و تا پایان سال 50 درصد خدمات ارائه شود، طبیعی است که بخشی از خدمات در سال آینده ارائه شود و گام اول برداشته شده است.

وی درباره تاثیر رونمایی از ناوگان موتورسیکلت های برقی پست در کاهش آلودگی هوا گفت: امروز آغاز حرکت مهمی در این حوزه بود و طبیعی است که شهردار محترم تهران اعلام کردند حدود دو و یک نیم میلیون موتورسیکلت و حدود 1200 در شرکت ملی پست تهران موتورسیکلت موجود است اما با اتفاق بزرگی که امروز رخ داد، شاهد سرویس موتورسیکلت ایرانی تولید شرکت های دانش بنیان بودیم که هیچگونه آلودگی صوتی ندارد و جوابگوی استانداردهای جهانی است. استانداردهای لازم، و به طور گسترده در شرکت ملی پست به عنوان اولین نهاد دولتی استفاده می شود

وی خاطرنشان کرد: پنجره واحد خدمات دولت هوشمند در دهه فجر با حضور حداکثری دستگاه‌ها برای کاهش تردد انسان در ادارات افتتاح می‌شود و امیدوارم تا پایان دولت سیزدهم شاهد تامین همه‌جانبه باشیم. 6000 سرویس دولتی از طریق پنجره هوشمند دولت. تا کنون تاکید بر پست هوشمند بوده است اما اکنون به پست هوشمند سبز نیاز داریم و باید در جهت آن قدم برداریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین درباره تغییر تعرفه تلفن ثابت گفت: نظر ما این است که نظر شورای رقابت، نظر کارشناسی نیست و جمعی از دوستان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات را مامور کرده ایم تا پاسخ لازم را برای این موضوع آماده کنند. قطعنامه اعتراض خواهیم کرد و هیچ انحصاری وجود ندارد.

زارع پور همچنین با اشاره به قطعی اینترنت در ایام کنکور خاطرنشان کرد: همانطور که در گذشته اعلام کردم با این اقدام مخالف بودیم. دوستان سازمان سنجش درخواستشان بیش از این بود اما با مخالفت وزارت ارتباطات این میزان اختلال به حداقل ممکن کاهش یافت و سعی شد فقط حوزه برگزاری آزمون اینترنتی مختل شود اما همانطور که می دانید، سیگنال های بی سیم محدوده را پوشش می دهند و طبیعتاً فقط در یک نقطه نیستند.

وی تاکید کرد: افزایش تعرفه ای وجود ندارد. تعرفه تعریفی دارد و پرداخت حداقل هزینه های بهره برداری تلفن ثابت است و تعهدی که از شرکت مخابرات ایران دریافت کردیم که جزء الحاقیه مجوز آن است این است که بخش قابل توجهی از این درآمدها را به سمت توسعه ببریم. زیرساخت ها و شبکه انتقال در تشویق استان ها.

نقش وزارت ارتباطات در کاهش آلودگی هوا

عیسی زارع پور همچنین در مراسم افتتاحیه موتورسیکلت های برقی توزیع شده توسط شرکت ملی پست کشور که با حضور رئیس سازمان محیط زیست و شهردار تهران برگزار شد، گفت: ابتدا از همه تشکر می کنم. مردم عزیزی که برای تحقق این پروژه زحمت کشیدند. آنچه امروز اتفاق افتاده نزدیک به یک دهه زحمت کشیده و حاصل تلاش نخبگان کشور برای داشتن این محصول داخلی در کشور است و امروز به سرمایه ای برای کاهش آلودگی های کشور تبدیل شده است. انشاءالله در تمامی زمینه هایی که کشور نیاز دارد شاهد پیشتازان باشیم و بضاعت خود را به این سمت سوق دهیم و این اقدام الگویی برای شهرداران سایر شهرهای بزرگ باشد.

وی درباره نقش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کاهش آلودگی هوا گفت: حرکت به سمت هوشمندسازی و الکترونیکی شدن خدمات برای کاهش آلودگی سفر در این دولت آغاز شده است و هدف آن ها کاهش آلودگی با تبدیل شدن به اقصی نقاط کشور است. هوشمندتر و این امکان پذیر است

دیدگاهتان را بنویسید