رفع مشکل آب 72 روستای استان همدان / بسیج سازندگی حل مشکل آب شرب روستاهای استان


ساعت: 13:52
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879242

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان همدان با بیان این موضوع؛

علی قره باغی گفت: ۷۲ روستای استان همدان که مشکل تامین آب داشته اند به مدت یک سال از نعمت آب شرب سالم برخوردار هستند و ۱۶۰ روستای دارای مشکل حاد نیز در دست ساخت هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از دوران همدان نقل شده است; علی قره باغی مسئول بسیج سازندگی سپاه استان همدان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: 72 روستاهای استان همدان بر اساس توافقنامه آبرسانی می شوند


بین بنیاد خیریه حاج علی اکبر ابراهیمی که بخشی از منابع این پروژه ها را تامین می کند و آبفای استان، سپاه انصار، استانداری و بسیج سازندگی نیز بخشی دیگر از اعتبارات این پروژه ها را تامین می کنند..


گفت: با این عمل 72 روستاهای سراسر استان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند.


قره باغ افزود: هفته گذشته 35 پروژه آبرسانی به 19 این روستا تکمیل و این پروژه ها در شهرهای مختلف استان افتتاح شد.


وی گفت: این تعداد کل روستاهای استان است که آبرسانی نمی شود 72 روستاهایی هستند که این پروژه ها در سال آینده در آنها به اتمام می رسد.


مسئول بسیج سازندگی سپاه استان گفت: این طرح کمک به پایداری روستاها و جلوگیری از حاشیه نشینی در شهرها و سایر مشکلات این حوزه است..


وی ادامه داد: علاوه بر این تعدادی از روستاها هستند که شبکه آبرسانی دارند اما مشکل دارند به عنوان مثال شبکه آبرسانی آنها فرسوده است یا مخزن آنها مشکل دارد و مشکلاتی از این قبیل شناسایی شده است. در اولویت اقدام هستند.”.


قره باغ گفت: پروژه ارزشمند و زمینه ساز پیشرفت و توسعه سپاه در استان در حال اجراست. این روستاها شناسایی و شامل شدند 491 آنها روستا هستند.


وی ادامه داد: از این تعداد 72 روستایی که نام بردیم و کارشان انجام شده است 160 روستاها مشکل حادی داشتند که در برنامه ملی محرومیت زدایی و در طرح قرارداد با وزارت نیرو منعقد شد. 30 من یک ماه است که کمپ زده ام


آبرسانی حسن (ع) انجام می شود.


مسئول بسیج سازندگی سپاه استان همدان گفت: مبلغ این قرارداد واقعی است 500 یک میلیارد تومان که از مجموعه بسیج سازندگی استان ساخته شده است.


انتهای پیام//

دیدگاهتان را بنویسید