رفع موانع نوسازی بافت فرسوده یکی از نیازهای مهم قزوین است.

وی بیان کرد: انتظار می رود با رعایت تمامی مطالب مربوط به میراث فرهنگی، مردم بتوانند این مشکل را حل کنند.


61b38d38 3b32 49f6 bea9 27e9559836ce خبر خاکستری

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر مردم بخواهند به این موضوع اقتصادی نگاه کنند، می گویند ما از اینجا می رویم و در جای دیگری خانه می سازیم چون از نظر اقتصادی به صرفه نیست که خانه فرسوده خود را تخریب کنیم و خانه ای بسازیم. خانه یک طبقه بله بیایید برایش جا باز کنیم، خدا کند این مشکل با احترام به مصالح میراثی حل شود تا مشکلات مردم این منطقه حل شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تمدن برخاسته از معارف الهی و دینی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) وقتی می خواهد خود را معرفی کند، می فرماید: «من شخصیت بزرگی دارم، من بلندپایه هستم. کوهی که از دامنه رودخانه تکات سر بر می آورد و حتی فکر و خیال انسان نمی تواند تصور کند من کجا هستم.


4db51bf9 e3d5 4886 b42a c18057c827c0 خبر خاکستری



امام جمعه قزوین می فرماید: هر کلام پیامبر در نهج البلاغه چشمه است و مجموع آنها را رودخانه ها تشکیل می دهند و وقتی این رودخانه ها به هم می پیوندند رودخانه هایی را تشکیل می دهند که نهرها به هم می پیوندند و در نهایت رودخانه بزرگی می شوند. که تمدن بزرگ الهی و مذهبی را تشکیل می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: در همه جای دنیا تمدن هایی در کنار رودخانه ها شکل گرفته است، از این رو با این سخنان امیرالمومنین(ع) تمدن دیگری را در کنار سایر تمدن ها پیش چشم خود می بینیم. همچنین دارای تمدنی است که برخاسته از آیات قرآن، معارف نورانی امیرالمومنین (ع) و سجادیه است.


c6bf5331 cef9 45af 9201 68ecc293f683 خبر خاکستری


قزوین یکی از پیشتازان عرصه میراث فرهنگی است
آقای سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این نشست اظهار داشت: استان قزوین و شهر قزوین از پیشتازان حوزه میراث فرهنگی هستند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیداری که با مردم قزوین داشتند و در سفر پربرکت خود به آن استان فرمودند بین ملتی که ریشه و تاریخ دارد و بی ریشه فرق است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: قزوین از نظر ریشه دار بودن بسیار غنی است، میراث فرهنگی قزوین هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی در این استان فوق العاده غنی است.

وی بیان کرد: حوزه ما نباید مانع باشد بلکه باید موتور محرکه بسیاری از اقدامات مثبتی باشد که برای توسعه معنوی، اجتماعی و اقتصادی استان ها ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید