رفع موانع واحدهای تولیدی از اولویت های وزارت صمت است


ساعت: 18:21
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842675

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حمایت از تولید و اشتغال و رفع موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی از اولویت های وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جمعی از مسئولان کشوری و استانی در سفر به ایران از کارخانه نساجی بلوچ بافت، مجتمع فشرده سازی گاز سیانوجی، سردخانه بلوچ زهی، کارخانه فرآوری خرما و واحد تولیدی ایران کلا بازدید کردند.

محمدجواد حاجی حسینی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صمت در این بازدید گفت: حمایت از تولید و اشتغال و رفع موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی از اولویت های وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی گفت: در خصوص این واحد تولیدی به دنبال خرید ماشین آلات برای تکمیل این مجموعه هستیم.

معاون وزیر صمت افزود: کارخانه بافندگی بلوچ ایرانشهر یک واحد صنعتی در نساجی کشور است که بیش از 10 سال است که به دلایل مختلف در رکود و تعطیلی به سر می برد.

حسینی تاکید کرد: پس از تاکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم فعال سازی کارخانه بافت بلوچ و رفع مشکلات این کارخانه، پیگیری های زیادی از سوی دفتر ایشان و سایر کارکنان صورت گرفت و عزم عمومی برای فعال سازی این کارخانه شکل گرفت. کارخانه نساجی

وی یادآور شد: در سال 93 با تحقق این درخواست، کارخانه بافت بلوچ از لیست سازمان خصوصی سازی خارج و برای احیا به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران واگذار شد و مورد حمایت دولت قرار گرفت.

لزوم تسریع در اجرای پروژه های صنعتی

فرشاد مقیمی معاون نوسازی و بهره برداری ایدرو نیز گفت: با توجه به ظرفیت نهفته در منطقه ایرانشهر، تسریع در اجرای طرح های صنعتی در منطقه مورد تاکید است.

وی گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بر اساس رسالت خود مدل کسب و کار خود را مشارکت با بخش غیردولتی داخلی در پروژه های صنعتی تعریف کرده است.

معاون نوسازی و بهره برداری ایدرو افزود: در این راستا آمادگی دارد دانش و تجربیات خود را به فرآیندهایی مانند مشارکت با بخش خصوصی برای توانمندسازی و حمایت های قانونی مبتنی بر توجیه فنی و اقتصادی و آمایش سرزمین منتقل کند. “

مقیمی خاطرنشان کرد: هدف از این بازدید بررسی، به روز رسانی و اجرای برخی از پروژه های صنعتی مستقر در ایران بوده است.

علیرضا راشکی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان نیز گفت: در راستای تحقق شعار سال، علاوه بر بازدید از واحدهای تولیدی داخل و خارج شهرک صنعتی، نشست مشترکی با مدیران واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران در نظر گرفته شد. در بخش صنعت “.

وی گفت: در این جلسه از روسای واحدهای تولیدی خواسته شد تا در عرصه تولید و صادرات موفق تر باشند که از سوی مسئولان قول مساعدت در زمینه نظارت و مساعدت در چارچوب قانونی داده شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید