رمزگشایی از پیام غیرمستقیم دستیار کارلوس کی روش

رمزگشایی از پیام غیرمستقیم دستیار کارلوس کی روش

«راجر دسا» اولین مربی خارجی است که حضورش در کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران با هدایت کارلوس کی روش قطعی شده است. راجر حدود 9 ماه با کی روش در تیم ملی فوتبال مصر حضور داشت اما این تیم به جام جهانی 2022 قطر راه نیافت.

راجر در کنار کی روش حالا این شانس را دارد که با تیم ملی ایران جام جهانی را تجربه کند.

این مربی اهل آفریقای جنوبی امروز در مصاحبه ای حضور خود در تیم ملی ایران را تایید کرد و درباره شروع تمرینات و حضورش در تهران گفت: از روز سه شنبه کار خود را آغاز می کنند و سپس به اتریش می روند و در دیداری دوستانه با اروگوئه بازی خواهند کرد. و سنگال این کار را انجام دهد. چهارشنبه و پنجشنبه تمرینات خود را با تیم آغاز می کنیم.

وی افزود: شنبه دوباره تمرین می کنیم و سپس به اتریش پرواز می کنیم و در آنجا با اروگوئه و سنگال دیدار خواهیم کرد. سپس به ایران برمی گردیم و به کار با تیم آنجا ادامه می دهیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد: این دو بازی ایده خوبی به ما می دهد. من ممکن است به اروپا پرواز کنم تا چند بازیکن را با باشگاه هایشان تماشا کنم و احتمالا یک هفته قبل از رفتن به جام جهانی قطر در دبی تمرین خواهیم کرد.

راجر درباره مسائل و چالش های پیش روی جام جهانی گفت: گرما و رطوبت قطر چالشی برای بسیاری از بازیکنان در این مسابقات خواهد بود. زمان آماده سازی کوتاهی داریم که ایده آل نیست. در حالت ایده‌آل، ما باید یک سال آنجا می‌بودیم – در ایران – اما کارلوس تیم را می‌شناسد و بازیکنان او را می‌شناسند، زیرا او در دو جام جهانی گذشته مربی آنها بود.

این مربی با بیان اینکه از همکاری مجدد با کی روش خوشحالم، از تجربه حضورش در تیم ملی مصر نیز صحبت کرد و افزود: زمانی که برای همکاری با مصر دعوت شدیم، آنها خارج از بیست تیم برتر آفریقا بودند. این برای کشوری مانند مصر غیرعادی است، آنها تلاش کردند و ما در همان ابتدا توانستیم نتایج خوبی بگیریم. ما به فینال جام ملت های آفریقا رسیدیم و تیم های زیادی را شکست دادیم اما در ضربات پنالتی به سنگال باختیم.

راجر گفت: “متاسفانه در مسابقات مقدماتی جام جهانی در ضربات پنالتی مغلوب سنگال شدیم.” هدف ما صعود به جام جهانی بود که نتوانستیم به آن برسیم. ما فضای خوبی در مصر ایجاد کرده ایم، اما نمی توانم متعهد به ماندن در مصر برای مدت طولانی باشم.

دسا مشتاق همکاری و آشنایی با بازیکنان ایرانی در هفته های آینده است. وی گفت: زمانی که مربی شدم اولویت اول این بود که در عین حال یک انسان هم هستم. به نظر من کارلوس هم همینطور. فکر می کنم خیلی از مربیان این را فراموش می کنند. من ممکن است یک یا دو سال آنها را آموزش دهم، اما تا زمانی که بمیریم می توانیم با هم دوست باشیم.

در حالی که راجر اعلام کرده یک یا دو سال در تیم ملی ایران خواهد بود، اتحادیه فوتبال انگلیس پس از پایان جام جهانی رویکرد روشنی در قبال کارلوس کی روش نداشت.

ابتدا مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در نشست خبری خود اعلام کرد که برنامه فدراسیون این است که کی روش بعد از جام جهانی مدیر فنی تیم ملی شود و این تیم در جام ملت های آسیا 2023 شرکت کند. جام با سرمربیگری جواد نکونام. در حالی که مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون از احتمال حضور ایران در جام ملت ها با هدایت کی روش خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید