رمزگشایی رای «مخالف» و نامه معاونت حقوقی مجلس/ طرح محدودیت اینترنت کجاست؟


ساعت: 14:32
تاریخ انتشار: 14/05/12
کد خبر: 1811032

منتظری گفت: در روز رای گیری طرح دفاع یکی از دوستان که به صورت رسمی در کمیته نیست و بر اساس علاقه در کمیته حضور دارد درخواست زمان کرد و رئیس کمیته موافقت کرد و نظر آنها را شنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلمرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما گفت: با نظر و تصویب مجلس شورای اسلامی تشکیل شد تا طرح حفاظت در کمیسیون ویژه بررسی شود و در این راستا کمیسیون ویژه ای روی این طرح تشکیل شد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: بنده در کمیسیون فرهنگی هستم و با توجه به توزیع کار در کمیسیون هرکس کار خود را انجام می دهد، یکی از رسالت های کمیسیون فرهنگی ساماندهی فضای مجازی است. برای حل مشکلات آن اعضا، وظیفه پیگیری این موضوع را در کمیته بر عهده گرفتم.

وی با بیان اینکه وقتی آنها مسئولیت را بر عهده می گیرند، نماینده نباید از این موضوع عدول کند، افزود: وزیر ارتباطات بر این عقیده بود که پیشنهادات و برنامه دولت بررسی و تبدیل به طرح شود، بنابراین مرکز پژوهش های مجلس همه چیز را در اختیار دارد. دیدگاه ها و حدود 40 جلسه برای تقویت کار برگزار شد.

عضو کمیسیون صیانت از فضای مجازی با اشاره به حضور فعال نمایندگان بخش‌های مختلف دولتی، دولتی و خصوصی گفت: با توجه به جلسات و نقطه نظرات مختلف این طرح در اختیار کمیسیون قرار گرفته است. و به تصویب دولت و مجلس رسید.»

منتظری با تاکید بر اینکه این طرح هنوز به قانون تبدیل نشده است، تاکید کرد: این طرح ربطی به کاهش سرعت اینترنت ندارد، جایی که قانون می گوید اینترنت کند می شود و ربطی به آن ندارد.

نماینده گرگان و آق قلا با اشاره به نظر مخالف یکی از اعضای جلسه رای گیری، یادآور شد: کمیسیون 23 عضو دارد که در روز رای گیری غایب بودند. دوستی که عضو رسمی کمیته نیست و در کمیته مورد علاقه شرکت می کند، وقت می خواهد و رئیس کمیته موافقت می کند و به نظرات آنها گوش می دهد.

منتظری گفت: کلیات طرح با اکثریت آرا به تصویب رسید. از این پس کمیسیون وارد مولفه می شود و فرصت تغییر ایجاد می شود و با توجه به اجرای شفاف کمیسیون آمادگی دریافت نظرات کارشناسان را داریم.

عضو کمیسیون صیانت از فضای مجازی با اشاره به نامه دفتر حقوقی مجلس گفت: از نظر حقوقی کار کمیسیون قانونی بوده و پس از آن نامه در گفتگو با موسسه حقوقی گفتند که نظر ما نباید باشد. لغو شد.از قوانین رای داده شده که جدید و اصلی بوده و برخی از بندهای آن تغییر یافته است، مکاتباتی انجام شده است.

وی با اشاره به ضعف در شفاف سازی این طرح برای آحاد جامعه گفت: انتظار این بود که مجلس برای کسانی که می خواهند بدانند با قوت بیشتری عمل کند و کسانی که قصد کار خیر و انتقاد دارند بتوانند موضوع را ابلاغ کنند. راحت تر و این سوال برای آنها کاملاً روشن خواهد بود.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید