رهبر انقلاب: مشکل ما با آمریکا فقط با باج های دائمی حل می شود/ صدای ملت در 22 آبان امسال بلند شد، شنیدید!

رهبر انقلاب: مشکل ما با آمریکا فقط با باج های دائمی حل می شود/ صدای ملت در 22 آبان امسال بلند شد، شنیدید!

دیدار جمعی از بسیجیان کشور با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت هفته بسیج از ساعت 9:45 صبح امروز – شنبه – در حسینیه امام خمینی (ره) آغاز شد که به صورت زنده از ساعت 9:45 پخش شد. تلویزیون و اینترنت .بودن

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای سخنان خود با تبریک هفته بسیج گفتند: برکت بسیج، این ابتکار عظیم به حدی بود که در آذرماه سال 67 یعنی 9 سال پس از تأسیس، امام عطا کردند. این سخنرانی شریف و شیوا در مدح بسیجشان.» صادر کرد که در این 9 سال چه بر سر بسیج در کشور آمد که امام بزرگوار را چنان تحت تأثیر قرار داد که از این بیان بلند و شیوا و این تعابیر عجیب و این ادبیات عجیب استفاده کردند. ?

وی با قرائت بخشهایی از بیانات امام خاطرنشان کرد: امام عزیزمان در این بیانات و سخنرانی در واقع به عنوان پدری عاشق فرزندان خود با بسیجیان صحبت می کنند. سپس امام با آن عظمتی که جهان و تاریخ را تکان داد، فرمودند: من افتخار می کنم که بسیجی هستم… دست تک تک شما را می بوسم. اینها واقعا فراموش نشدنی هستند.

رهبر انقلاب رو به بسیجیان کردند و فرمودند: شما بسیجیان امروز مخاطب این بیانیه هستید. دست تک تکتونو میبوسم

بسیج باید در همه عرصه ها حضور داشته باشد

رهبر معظم انقلاب اسلامی با یادآوری اینکه امام در بیانیه آذر ۶۷ از بسیج دانشجویی خبر دادند، خواستار بسیج طلاب و طلاب علوم دینی شدند. یعنی بسیج فقط یک بسیج نظامی نیست، بلکه بسیج باید در همه عرصه ها از جمله علم دین و دنیا حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه امام در 15 آبان 58 و با گذشت بیش از 20 روز از تسخیر لانه جاسوسی دستور تشکیل بسیج را دادند، خاطرنشان کرد: پس از تسخیر لانه جاسوسی به دست پیروان خط امام در 22 آبان، آمریکایی ها شروع به تهدید کردند. امام به جای انفعال یا ترس، ملت را در قالب یک بسیج عمومی به میدان نبرد آورد و باعث شد که میدان به سازمان های رسمی محدود نشود.

رهبر انقلاب بسیج را یک فرهنگ و اندیشه می دانند و تاکید می کنند: تجربه بسیج در میدان جنگ حضور باشکوهی بود، اما شأن و جایگاه بسیج بالاتر از یک سازمان نظامی است. بسیج فرهنگ، گفتمان و اندیشه است. بسیج فقط برای عرصه نظامی نیست، باید در همه عرصه ها اعم از علمی، دینی و مادی حضور داشته باشد.

وی به تبیین فرهنگ بسیجی پرداخت و گفت: این فرهنگ خدمت بدون چشمداشت به کشور است. فرهنگ بسیجی یعنی برای کمک به سیل زدگان تا زانو در گل فرو رود یا برای نجات بیماران کرونایی خود را در معرض ویروس کرونا قرار دهد. بسیج یعنی از یاری مومنانه خسته نشدن.

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور بسیج در عرصه علم و پژوهش را یکی دیگر از عرصه های بسیج می دانند و تاکید می کنند: جوانانی که اهل علم و پژوهش بودند مانند مرحوم کاظمی بسیجیان موفقی بودند. در عرصه رویارویی با دشمن و جنگ نظامی با جسارت وارد میدان شدند و از دشمن نترسیدند. وارد هر کارزار علمی شدند و از تمام توان خود استفاده کردند.

در موارد اخیر به بسیجیان ظلم شد

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ بسیجی مجاهدین ناشناخته و غیرمنتظره بود، گفت: در چند وقت اخیر بسیج را سرکوب کرده اند تا ملت مظلوم عاصی، مزدور و غافل نشوند.

رهبر انقلاب اسلامی با بیان اینکه «تقسیم نسل ها یک افسانه فکری است نه واقعیت»، روحیه بسیجی را محدود به یک نسل و دوره نمی داند و تاکید می کنند: این روحیه متعلق به یک نسل نیست. دهه شصت و هشتاد و نود شما جوانان نورانی هستید که من دارم و انقلاب و دفاع مقدس را ندیده اید اما همان روحیه جوانی جنگ را دارید.

وی تاکید کرد: امروز کشور ظرفیت تربیت بسیج را دارد. بسیج هم این ظرفیت را دارد که کشور را گام به گام جلو ببرد.

فرمانده معظم کل قوا خاطرنشان کردند: ما میلیون ها نفر در جهان اسلام داریم که زبانشان با ما یکی است، جهت گیری آنها با ما یکی است.

وی با یادآوری اینکه امام (ره) بسیج را درخت خیر می دانستند، افزود: ویژگی درخت نیکی این است که میوه های شیرین خود را در هر فصلی به نمایش می گذارد. حضور بسیج در هر دوره ای نشان از زنده بودن انقلاب دارد، به کوری چشم اظهار انزجار و نفرت از انقلاب.

رهبر معظم انقلاب اسلامی کار بسیج را بدون هیچ چشمداشت و ادعایی جهشی به داخل کشور دانستند و آن را از برکات بسیج برشمردند و خاطرنشان کردند: بسیج عنصر معنویت را در هر حرکتی فعال می کند. یکی از محققین برجسته مرکز رویان زمانی پیشرفت می کند که به شکرانه التماس می کند.

باید روحیه بسیجی را حفظ کرد

وی به عمل گرایی به عنوان یکی از ویژگی های بسیج اشاره کرد و افزود: بسیج در کنار عمل گرایی آرمان گرا است پس باید روحیه بسیجی را پاس داشت و به نام آن افتخار نکرد.

فرمانده کل قوا بسیج را به تلاوت هر چه بیشتر قرآن و مستحب و خواندن زندگی نامه شهدا توصیه کرد و افزود: از بسیجیان می خواهم قدر بسیج را بدانند و جایگاه بسیج را بشناسند. و فلسفه آن

وی با یادآوری اینکه بسیج در جغرافیای سیاسی جهان اسلام جایگاه برجسته ای داشت، افزود: جبهه استعمار غرب رویکرد ویژه ای به غرب آسیا دارد زیرا این منطقه مهم ترین عامل حرکت چرخ های صنعتی جهان است. غرب نفتی است که در این منطقه وجود دارد.

رهبر انقلاب اسلامی به بیان ویژگی‌های جغرافیایی و ژئوپلیتیکی غرب آسیا و به‌ویژه ایران پرداختند و با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی قلب ملت‌های همسایه ایران را دگرگون کرد، گفتند: آمریکایی‌ها فکر می‌کردند قبل از اینکه به ایران حمله کنند، کشورهای همسایه که برای فلج کردن عمق راهبردی جمهوری اسلامی، خود آمریکایی ها در سال 2006 این نقشه را فاش کردند و گفتند که شش کشور عراق، سوریه، لبنان، لیبی، سودان و سومالی باید ابتدا سرنگون شوند و سپس به ایران برسند.

وی افزود: جمهوری اسلامی هرگز وارد شمال آفریقا نشد، اما در این سه کشور عراق، سوریه و لبنان سیاست ایران جواب داد که نتیجه آن شکست آمریکا در این کشورها بود.

فرمانده معظم کل قوا با اشاره به رشادت های شهید قاسم سلیمانی افزود: نام حاج قاسم برای دشمنان ایران توهین آمیز است زیرا پرچم سیاست جمهوری اسلامی است که نقشه عمیق دشمن را خنثی کرد. ، در دست حاج قاسم سلیمانی بود.

فقط رستگاری دائمی مشکل ما با آمریکا را حل می کند

رهبر انقلاب افزودند: بسیج فراموش نکند که درگیری اصلی با استکبار جهانی است، این چهار نفر یا فراموشکار هستند یا جاهل یا مزدور.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: عده ای ادعای تفاهم سیاسی دارند اما تحلیل آنها در روزنامه ها و فضای مجازی واقعا مردم را ناراحت می کند. می گویند برای تمام شدن این آشفتگی باید مشکلت را با آمریکا حل کنی؟!

فرمانده کل قوا تاکید کرد: با مذاکره مشکل ما با آمریکا حل نمی شود. یک چیزی که مشکل ما با آمریکا را حل می کند این است که با آمریکا باج بدهیم، اما نه فقط باج، همیشه باج می خواهند.

وی در ادامه گفت: کدام ایرانی حاضر است با غیرت چنین باج بدهد؟ هرکس ایرانی است و غیرت دارد حاضر نیست این باج ها را بدهد، چرا نمی فهمد که آمریکا می خواهد ملت ایران از همه خطوط قرمز عبور کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: صدای بلند ملت در 22 آبان امسال بلند شد، شنیدید! امروز تدفین شهدا صدای ملت ایران است، مردم زیادی از ایران راهپیمایی کردند و در تشییع شهدا در کرج، اصفهان و شیراز شرکت کردند.

وی با توصیه هایی به بسیجیان تاکید کرد: بسیجی بمانید و برای خود ارزش قائل باشید. دشمن خود را بشناسید و نقاط ضعف و نقشه های او را بشناسید زیرا دشمن سعی می کند خود را قوی نشان دهد.

رهبر انقلاب افزودند: رشد معنوی خود را بسنجید، مواظب جلو رفتن یا عقب رفتن باشید، سعی کنید جلو بروید.

فرمانده کل قوا با بیان اینکه امروز مهمترین روش دشمن، جعل و دروغگویی است، گفت: اخبار جعلی و تحلیل می دهند، می کشند، دشمن امروز بر اساس جعل کار می کند. وظیفه شما تبیین جهاد است.

وی افزود: دشمن به دنبال تسلط بر مغزها است، اگر مغز ملتی اسیر شود آن ملت با دو دست سرزمین خود را به دشمن تسلیم می کند.

وی تاکید کرد: آمادگی عملی را حفظ کنید، نباید تعجب کنید، یکی از اقدامات دشمن این است که یک لحظه کاری را با سر و صدا شروع می کند و یک لحظه کار اصلی را انجام می دهد، مسئولان در کشور باید توجه کنند. همه چیز در اطراف آنها برای ما منطقه غرب آسیا و شرق مهم است.

رهبر انقلاب به بسیجیان توصیه می کنند: مراقب نفوذ دشمن در بسیج باشید، مفسد می تواند خود را در لباس روحانی یا بسیجی قرار دهد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: دیروز بچه های تیم ملی چشمان ما را روشن کردند; خدا چشمشون رو روشن کنه

متن کامل اظهارات وی متعاقبا منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید