رهبر انقلاب: مشکل ما با آمریکا فقط با باج گیری حل می شود/بسیجیان در این چند وقت اخیر مظلوم واقع شده اند

رهبر انقلاب: مشکل ما با آمریکا فقط با باج گیری حل می شود/بسیجیان در این چند وقت اخیر مظلوم واقع شده اند

گزیده ای از سخنان حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار بسیجیان کشور به شرح زیر است:

درود بر بسیج، این ابتکار عظیم به قدری بود که امام در آذرماه سال 67 یعنی 9 سال پس از تشکیل بسیج، این سخنرانی عالی، شیوا و طولانی را در مدح بسیج ایراد کردند. چه بر سر بسیجیان کشور در این 9 سال آمد که امام محترم را چنان تحت تأثیر قرار دادند که از این بیان بلند و شیوا و این تعابیر عجیب و این ادبیات عجیب استفاده کردند؟

حالا چند جمله از ادب بزرگ امام بزرگوار می گویم تا یادتان بیاید که امام عزیزمان در این بیانیه در این سخنرانی در واقع به عنوان پدری عاشق فرزندان خود با بسیجیان صحبت می کنند. این جملات را خواندم: «…بسیج مدرسه عشق است، مدرسه شاهدان و شهدای گمنامی که بر گلدسته های رفیع این دعا شهادت و رشادت دادند…»

چه ادب شریف، چه تعبیر بلند: «… درختی است ثمربخش که گلهایش بوی بهار و طراوت امنیت و حدیث عشق می دهد…».

بعد امام با آن عظمتی که دنیا را تکان داد و تاریخ را تکان داد، می فرماید: «به بسیجی بودنم افتخار می کنم… دست تک تک شما را می بوسم.» اینها واقعا فراموش نشدنی است.

خوب، شما مخاطبان این سخنرانی، بیسیست های امروزی، بیس نوازهای دهه 60 را امام خطاب نکردید. شما بسیجیان بعد از شما تا دوره های آینده همه مخاطبان این امام جماعت می گویند دست شما را می بوسم.

فرهنگ بسیجی مجاهدین ناشناخته است. فرهنگ مجاهدی غیرمنتظره و ریسک پذیر، بی باک، خدمت به همه، برای کشور، دادن به دیگران است.

بسیجی بودن مظلومیت برای رهایی مظلوم است. ببينيد در اين موارد اخير احزاب مظلوم بسيجي خودشان مظلوم واقع شدند تا ملت به ظلم يك مشت نادان، نادان و ياغي تبديل نشوند. خودشان مظلوم می شوند تا جلوی ظلم دیگران را بگیرند.

بسیجی های دهه 60، 80 و 90 فرقی با هم ندارند. شما در دهه هشتاد، هفتاد و غیره هستید. شما یک جوان اسکاندیناویایی هستید. شما امام را ندیدید، دوران انقلاب را ندیدید، دوران پاسداشت مقدس را ندیدید، اما همان روحیه جوانی را در میدان جنگ دارید. دهه شصت، نود و هشتاد هیچ کدام ندارند. این حرف ها درباره شکاف نسلی و این حرف هایی که می زنند، این حرف های روشنفکران درباره استراحت فکری است. واقعیت ها متفاوت است. بسیج امروز همان دهه 60 است.

امروز کشور ظرفیت تربیت بسیج و ایجاد رشد جدید در بسیج را دارد. بسیج هم این ظرفیت را دارد که کشور را گام به گام جلو ببرد.

این توانایی تازه ایجاد نشده بود، در زمان حکومت های طاغوتی، همین روحیه بسیجی برای ورود به میدان، نترسیدن، دوش به دوش دشمن ایستادن هم در گذشته بود. اما یا خارجی ها بر کشور مسلط شدند و ظلم کردند یا خود دولت ها فاسد بودند.

اکنون چند نمونه از تاریخچه روحیه بسیجی را در اینجا ثبت کرده ام:
در تبریز؛ شیخ محمد خیابانی است، بسیجی است، قیام می کند، حرکت می کند و بعد شهید می شود.
در مشهد؛ محمدتقی خان پسیان.
در رشت؛ میرزا کوچاه خان جنگلی.
در اصفهان؛ آقا نجفی و حاج آقا نورالله;
در شیراز؛ اسد عبدالحسین لاری و برخی دیگر از علمای بزرگ شیخ جعفر محلاتی
در بوشهر؛ رئیسعلی دلواری
و بسیاری موارد دیگر در جاهای دیگر نیز وجود دارد.

اغلب، متأسفانه، شما تاریخچه اینها را نمی دانید. شما باید کتاب های زیادی بخوانید. شما باید تاریخ اینها را بدانید و بدانید.

اغلب آنها سرکوب می شدند یا به آنها کمک نمی شد یا دولت ها موانعی برای آنها ایجاد می کردند. این روحیه بسیجی وجود داشت اما در دوران انقلاب این ظرفیت افزایش یافت زیرا انقلاب روحیه استکبارستیزی و استبداد ستیزی مردم را تقویت کرد.

امام بسیج شجره طیبه محسوب می شد. ویژگی درخت طیبه این است که در هر دوره میوه های شیرین و نتایج خاص آن آشکار می شود.

حضور بسیج در هر دوره ای نشان از زنده بودن انقلاب دارد. آنها دوست ندارند نام انقلاب برده شود. بیزاری از انقلاب می کنند، آن را تبرئه می کنند، اما وجود بسیج نشان می دهد که انقلاب زنده است، انقلاب نو است، خالق است.

دیروز بچه های تیم ملی چشمانمان را روشن کردند. خدا چشمشون رو بیامرزه…

دیدگاهتان را بنویسید