رهبر معظم انقلاب بزرگترین حامی قرآن در جهان اسلام هستند/ دستاوردهای ایران در عرصه فرهنگ و قرآن در دنیا بی نظیر است.


ساعت: 16:27
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1856024

رئیس مرکز قرآن و عترت نذورات و امور خیریه:

رئیس مرکز قرآن و عترت نذورات و امور خیریه با اشاره به اینکه موفقیت های ایران در فعالیت های فرهنگی و قرآنی در دنیا کم نظیر است، گفت: رهبر معظم انقلاب بزرگترین حامی قرآن در جهان اسلام هستند. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، حمید مجیدی مهر ظهر امروز در نشست خبری اداره کل نذورات و امور خیریه استان کوم که پیرامون چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی در بخش آموزشی برگزار شد، اظهار داشت: طی دو سال گذشته ما تنها کشوری در دنیا بودیم که سطح مسابقات مدیریتی را برگزار کردیم.
وی ادامه داد: درباره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران چه باید گفت؟ این مسابقه از داخل خانه شروع می شود بنابراین در بخش های آموزشی نهج البلاغه به بهترین وجه مورد استقبال بانوان و مادران قرار می گیرد و امروز مخاطبان زیادی داریم و توجهی به آن نکردیم.


رئیس مرکز قرآن و عترت نذورات و امور خیریه گفت: با شرایط تاج گذاری 2 سال اخیر 26 کشور جهان مسابقات خود را به تعویق انداخته اند اما ایران مسابقات بین المللی خود را در تاریخ معینی به صورت مجازی برگزار کرد و برخی کشورها مانند مالزی ایران را مثال زدند.


رهبر معظم انقلاب بزرگترین حامی قرآن در جهان اسلام هستند
وی افزود: به برکت ارتشی که توسط شخصیتی از قرآن هدایت می شود، توجه به این کتاب آسمانی سرلوحه امور کشور است و رهبر معظم انقلاب اسلامی بزرگترین حامی قرآن هستند. علاقه مندان به آنیک در ایران و جهان اسلام.
مجیدی مهر گفت: بنیاد مفتخر است که سبک مسابقات را در دنیا معرفی کرده است که حتی کشوری مانند مالزی با سابقه 62 دوره مسابقات قرآنی با ستاد تشکیلاتی در ارتباط است و می خواهد حضوری ما را همراهی کند. مسابقات چهره ای بخش های مجازی
وی تاکید کرد: در مسابقات قرآنی کشورهای دیگر، فعالیت اصلی صرفاً مسابقه است، اما مسابقات برای ما یک رویداد فرعی این رویداد است. آنچه مهم است بستری برای مردم با کلام خداوند متعال است و سپس به تدبر و عمل خالصانه می رویم.»
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان نذورات و امور خیریه افزود: پس از گذشت بیش از چهار دهه، مسئولان برگزاری مسابقات به این نتیجه رسیدند که باید در مسیر تدبر گام بردارند. مجموعه ای از مسابقات قرآن جمهوری اسلامی را به مسابقه اضافه کرده ایم.


بهترین داوران ایران قضاوت مسابقات را بر عهده دارند


وی همچنین به موضوع داوری مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی پرداخت و افزود: این مسابقات معیارهای خاص خود را دارد که به فلسفه رقابتی بودن و در عین حال بهترین داوران جمهوری اسلامی برمی گردد. مسئولیت داوری مسابقات را بر عهده دارند.”


مجیدی مهر با اشاره به اینکه 5000 داور قرآنی با مدرک داوری درجه یک تا چهارم در ایران فعال هستند، افزود: داوران خارجی که به ایران می آیند قوانین مسابقات را به عنوان سوغات می پذیرند و اذعان دارند که قوانین عادی کمتر است. از مسابقات ایران


وی یادآور شد که امسال اداره آموزش و پرورش به کوم منتقل شد. اختتامیه قسمت معارفه آذرماه سال جاری در قم و اختتامیه مسابقات بین المللی همزمان با مبعث پیامبر اسلام در بهمن ماه در تهران برگزار می شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید