روابط تجاری ایران و سوریه بر بخش خصوصی متمرکز است

ساعت: 20:48
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790416

وزیر راه و شهرسازی در دیدار وزیر امور خارجه جمهوری عربی سوریه گفت: روابط تجاری ایران و سوریه باید با محوریت بخش خصوصی شکل بگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فیصل مقداد وزیر امور خارجه جمهوری عربی سوریه در سفر به تهران با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

قاسمی با اشاره به روابط صمیمانه دو کشور گفت: ایران و سوریه در زمینه‌های مختلف همکاری خوبی دارند، اما همکاری‌های اقتصادی مورد نظر سران دو کشور هنوز به نتیجه نرسیده است و چارچوب مورد نظر دو کشور به نتیجه نرسیده است. تشکیل شده است. .

وی ادامه داد: در این راستا مذاکرات خوبی صورت گرفته و زمان زیادی به اجرای توافقات امضا شده اختصاص یافته است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر نقش بخش خصوصی در آینده روابط اقتصادی دو کشور گفت: روابط تجاری ایران و سوریه باید با محوریت بخش خصوصی شکل بگیرد. در این راستا تولید مشترک می تواند زمینه خوبی برای همکاری های اقتصادی دو کشور باشد.

فیصل مک داد، وزیر امور خارجه جمهوری عربی سوریه در این نشست با ارزیابی کمک های ایران به دولت و مردم سوریه در مبارزه با تروریسم گفت: از این رو از حضور شرکت های ایرانی در روند بازسازی سوریه استقبال می کنیم. “

وی ادامه داد: تفاهم نامه ها و تفاهم نامه های زیادی بین دو کشور منعقد شده که نیاز به اجرایی شدن دارد. همچنین از انعقاد توافقنامه های راهبردی و جامع با ایران با هدف گسترش روابط در همه زمینه ها استقبال می کنیم.

مک داد با اشاره به فشارهای استعمار آمریکا بر دو طرف گفت: چنین مواردی ناقض اراده دو طرف برای ادامه همکاری نخواهد بود. روابط اقتصادی دو کشور باید تا سطح روابط سیاسی گسترش یابد.

وی در پایان بر برگزاری نشست کمیسیون عالی همکاری های اقتصادی دو کشور و نشست های همراه آن تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید